Vilken dag!

Vilka fenomenala skoterspår vi hittade idag! Som smärre motorvägar genom skogen, men helt utan skotrar och folk. Bara solen, den blå himlen, Tosca och jag! Heeeelt underbart!

 Vi gick mot Forsa, vi.

Ha ha. Nu trodde ni att Tosca försökte rulla sej igen, men icke. Hon attackerar en grankotte, som hon håller på att döda *S* SOM hon for omkring efter denna kotte, som hon slängde hit och dit och busade med som om det vore den bästa, bästa leksaken i hela världen. Och det var det också, åtminstone just då.

 Gasen i botten!

Solen bara sken och sken. I bakgrunden här kan man se Nolbykullen med sin slalombacke. Om nu någon möjligen är intresserad av det.

Vi hade en helt fantastisk dag i skogen. Kameran låg dock kvar i bilen, så bilderna är tagna med mobilen.

Kommentarer

  1. Åh, vilken fin dag! Svensk vårvinter när den är som bäst :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, fast ändå... så enormt med snö att man kan inbilla sej att man är i fjällvärlden nånstans. Och så bor vi vid kusten(!)

      Radera
  2. Jag avskyr skotrar, det ska inte förnekas och jag fantiserar om bästa sättet att ta livet av förarna... MEN för er är spåren ju en fantastisk tillgång - härligt ser det ut att istället döda kottar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade inte tagit oss ut i skogen alls om inte dessa spår fanns. Det vore faktiskt helt omöjligt, iallafall för mina trötta ben. Att pulsa i 1½meter djup snö, det funkar bara inte. Så jag är glad att det finns skotrar som hjälper oss.

      Att döda kottar är en underbar sysselsättning, tycker Tosca och skrattar med hela kroppen!

      Radera

Skicka en kommentar