Kyla

Nu har vi inte bara mycket snö, nu är det också mycket kallt. Men eftersom vinden höll sej undan var det ändå drägligt att vara ute i de cirka sjutton minusgraderna. Tosca verkade inte bry sej överhuvudtaget alls, utan for fram som hon ville i nästan 1½ timme. Själv blev jag trött i benen, för det var mer snö än det ser ut som på bilden. Eller så är det något fel på mej, känner mej så otroligt orkeslös och matt. Nåja, det går väl över.

På eftermiddagen lyste solen så fint på Tistelvägen. Här var vi på väg ut på promenad igen. Tänk, att det är ljust ända till efter kl 17 nuförtiden. Det går år rätt håll även om det är Vinter med stort V.

Kommentarer

  1. Orkeslös och matt kan man väl bli i det klimat som råder... Men, hänger det i så tycker jag absolut att du ska kolla upp dina värden. Kan ju va' nåt enkelt att åtgärda med lite kosttillskott kanske?!

    Klart att det går åt rätt håll nu - idag är det ju faktiskt MARS! Det går snabbt sen när det vänder...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanhända att jag håller på att bli lite förkyld. Är lite mer snorig än vanligt, så det kanske bara är nåt sånt. Eller så kommer "allting" efter och ikapp, så att jag nu på nåt vis "tillåter" mej att känna mej trött. Jag vet inte. Det ordnar sej säkert. Lite solsken och så så blir det nog bra.

      Och ja, tänka sej! Idag är det MARS och vårmånad!

      Radera

Skicka en kommentar