Frukostbröd, stängda skolor och en jämförelse

Idag blev det nygräddat till frukost. Degen gjorde jag igårkväll och så fick den jäsa i kylskåpet över natten. Känns lite lyxigt med nybakat. Gott är det, även om formen på dessa är lite si och så.

Ja... vad säger man? Någon kanske tycker att jag varit lite gnällig om vädret på sistone. Men det ÄR faktiskt extremt just nu...

... och som jämförelse vill jag gärna visa den här bilden från denna dag för precis ett år sedan. Det var här jag plumsade fram i djupsnön häromdagen, då när jag nästan grät... Vilken skillnad!!! Idag har det snöat precis hela dagen och Sture har varit ute med traktorn igen. Alltså, igen! Och imorgon ska det komma upp till 60 cm ytterligare. Usch.

Kommentarer

  1. Goda, goda ser de ut, bröden! Fast Tosca gillar förra året bättre, trots sin snöglädje.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tosca är lika positivt hur vädret än är... galenpannan. Bröden smakade bra, även om de var lite ojämna eller vad man ska kalla det för.

      Radera
  2. Goda bröd - och hemsk snö, kan knappt tro att det är sant. Ni måste få lön i form av en kanon/toppensommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och nu har vi ÄÄÄÄÄNNU mera snö. Vedervärdigt.

      Radera

Skicka en kommentar