Kan det vara sant?

Kan det verkligen vara möjligt att jag ska jobba idag IGEN?! Ja, så är det. En kollega har åkt på utlandssemester, så jag jobbar ett extrapass. Känns ju "sådär" just idag, men kommer att bli bra när jag är ledig framöver istället, en tisdag i november. Då blir det skönt.

Så, en ganska tidig förmiddagsprommis fick det bli idag. Här undersöker Tosca några upp-och-ner-vända fritidshussoptunnor. Nu är det definitivt höst, ingen mer sophämtning här.

 En Tosca-spegling.

 - Hej hej. Här uppe sitter jag och tänker inte komma ner.

- Eller jo, förresten! Jag kommer ner och springer några varv. Tjohej!

Kommentarer

  1. Fart och fläkt, precis som vanligt! Så definitivt det ser ut med de upp- och nedvända soptunnorna - hösten är verkligen i antågande.

    Ha ett bra jobbdygn - denna "kanelbullens dag"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ack ja. Hösten har jag inget emot. Men den tar slut för fort!

      Och såklart har jag bakat kanelbullar här på jobbet ☺

      Radera
  2. Det är framförallt Djurens dag idag. Tosca firade den ordentligt, ser jag!

    Stoppa i dig några kanelbullar med varm mjölk, så kan du kanske sova, också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tosca firar alla dagar, för alla dagar är Hennes!

      Jag äter ju inte bullar. . .

      Radera

Skicka en kommentar