Inte mycket att berätta...

Dagen började med regn, men det hann upphöra innan Tosca och jag begav oss ut på prommis i hemmaskogen. Därifrån har jag inga bilder. Inget roligt eller spännande hände, helt enkelt.

På eftermiddagen var vi tvungna att handla lite. Bland annat på apoteket. Medan jag stod och väntade och väntade och väntade vid kassan, på att nån skulle komma som hade lust att ta betalt, ja medan jag stod där... fick jag syn på dessa tuber med handkräm. VEM i dessa dagar törs köpa nåt med "norsk formula"??! Man skulle ju lätt kunna "råka" bli lite dopad, ju!

På Lagerhaus såg jag dessa skärbrädor och kunde inte låta bli att fota dem. Häromdagen träffade jag Alfred på Dollarstore. Där hade de precis likadana stolsdynor, fast av skumgummi. Alfred använde en av dem som frisbee och kastade den tvärs igenom halva butiken och ända upp i taket (innan hans föräldrar fick stopp på honom). Sicken TUR att han inte var med här idag, för det hade blivit lite mindre bra att kasta frisbee med de här alldeles äkta träskivorna *S*

På kvällskvisten tog vi en tur till klubben och gick en liten skogsprommis i det sista dagsljuset. Sen var jag tvungen att tända lyset en liten stund på lilla plan för att låta Tosca ta ett par skutt över hindret där. Och så fick hon hålla apportbocken en liten stund. Tyvärr råkade hon tappa den på vänstra framtassen och sen var hon väldigt skeptisk till både mej och allt jag hittade på en lååååååång stund. Hoppas att det släpper tills imorgon, för då tänkte jag att vi skulle ge oss iväg till Timrå på lydnadstävling. I ottan igen.

Kommentarer

  1. Jomen, den salvan måste du ju bara testa! :D Å andra sidan verkar det fungera i alla fall, särskilt när du inte "slänger apportbockar" på henne ( enligt henne, alltså!) Spännande dag i morgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon tyckte att det var mitt, bara mitt, fel att apportbocken ramlade ur munnen på henne och ner på tassen. Mycket dumt gjort av mej!

      Radera
  2. Aha, en ny sån här "hållatummarnadag". Lycka till och släpp inte apportbocken på prinsessans fötter!

    Du skulle köpt den norska krämen - man brukar nog inte köra dopingtest på hundtävlingarna... Man kan nästan misstänka att lille Alfred använt lite av krämen ;-) Full fart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktum är att hon var lite tveksam att ta den där äckliga apportbocken idag, där fick vi sämsta betyget för dagen (förutom ena linförigheten, där hon bara busade hela tiden och landade på 6½ *S*).

      Jo, den där norska krämen är kanske bra... jag köpte ingen ändå! *S*

      Radera

Skicka en kommentar