Torsdag och vilken hund jag har!

Titta här, den lilla duktiga hunden går inte i geggan bredvid, utan väljer själv att gå på spången. Så det så. Åtminstone just här. Sen skuttade hon lite hit och dit, som det råkade passa damen *S*

 Vi var vid Gimån i Jämtland. Tja... det blir lite bilåkande ibland. Fint är det här!

Ibland tror jag nästan att det kan bli hund av den här tokan. Idag gick vi förbi Vallen igen, Essviksvallen alltså, och där pågick fotbollsträning. Grusplanen kryllade av småkillar med fotbollar, de sparkade, skrattade, pratade och skrek... inte bara intressant, enligt Tosca, utan m.e.g.a-intressant!
Då får jag en sån där konstig idé... att NU minsann, ska vi försöka oss på lite linförighetsövningar... störningsträning, det är ju bra, det! Smiley smile
Inte hade jag väl alltför högt ställda förväntningar, men tjosan! Hon var ju riktigt duktig, min lilla Kaka. Ett kort, kort pass med linförighet, några läggande och två inkallningar i kopplets längd (inte sjutton tordes jag släppa henne här... då hade hon ju kunnat springa bort till grabbarna och röjt järnet på riktigt! *S*), ja de där övningarna var vad vi gjorde.

Och Tosca! Ja, Tosca var hur taggad som helst och verkligen med på noterna. Ett öra mot fotbollsplanen, jodå, men hörde allt jag sa och var glad och tokig, bet mej lite i armen och så, men gjorde allt jag bad henne om.
Som sagt var... ibland tror jag att det kan bli hund av henne, den lilla Kakan! Så himla, himla rolig hon är att jobba med!!!!

Sen hittade hon en tom Festis-förpackning, som hon bar genom skogen och nästan, nästan hela vägen hem, trots att vi mötte en hund, passerade en lekplats med ett gungande barn och lite annat smått och gott. Jo, för hon skulle Bära. Så var det bara. *S* Man skulle kunna tro att hon är en retriever, fast utseendet säger något helt annat.

Jag tycker väldigt mycket om den här vovven! Kolossalt förtjust i henne, faktiskt *ler*

Kommentarer

  1. Duktig spång- Kaka! Ankan älskar spänger annars gillar väl normala hundar marken bredvid mycket bättre...

    Utmärkt träningstillfälle med sådan störning. Duktig är du som tar tillvara på sådana tillfällen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och eftersom hon är (nästan) normal, så gick hon sedan lite där hon kände för, ibland uppe på spången, ibland vid sidan om. Där det luktade godast, helt enkelt *S*

      Lite ambitiös var jag kanske där vid fotbollsplanen, men inte många minuter. Resultatet var dock verkligen över all förväntan och då blir det ju lite extra kul!

      Radera
  2. Du ser! Vad är det vi här sagt heeela tiden... ;-D Det där kommer att bli - och är - en perfekt kaka! Hon är fantastiskt fin - och du är en synnerligen pedagogisk matte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är hon perfekt! Och fantastisk. Och fin. Och fantastiskt fin.

      Och jag gör bara så gott jag kan för att vi ska vara bästa kompisar. Kärlek är det iallafall från min sida! *ler*

      Radera

Skicka en kommentar