Några bilder från igår och en enda från idag

Medan jag snörvlade mej igenom ett dygnspass på jobbet fick Tosca, den lilla lyckliga, följa med Emil med familj ut på geocaching.

 Vilket litet luddigt fladderöra hon är, den Guldiga. Här försöker Emil få lite ordning på de två...

 ... och det lyckas ju riktigt bra, eller hur? Snart önskar han sej nog hund nr2?! Han ser ju ut att kunna hantera ett par utan några större problem.

 Snart är det bad-dags! Jag hoppas så att Vida ska vara en badhund och visa Tosca hur man gör. Förra sommaren var hon lite försiktig med vattnet, lilla Tosca. Jodå, hon sprang ju i vattenbrynet, men inte simmade hon ju nåt. Och det skulle jag bli så glad om hon ville göra. Härlig motion!

Ja, det var bilderna från igår. Det här är den enda bilden från idag. Trots att hunden fick både geocacha och rejsa med Vida här hemma i trädgården, så var hon uppenbarligen inte helt nöjd, utan slaktade en kudde (hussens) också.

Notera all sand i och omkring bädden. Hon hade uppenbarligen varit ute och haft skoj. Skitig hund är ofta samma sak som glad å lycklig hund!

Kommentarer

  1. Hon ser ut att ha haft det väldigt bra! Nyttig träning att gå i koppel ibland också på såna ställen hon annars är lös.
    Jo, det kommer att bli hääääääärligt om Tosca blir en badanka. Tänk, när ni ligger på stranden i Mellansjö och om och om igen blir halvdränkta när hon kommer och duschar ner er, filtarna och matsäcken, om och om igen! Haha! Fast härlig motion är det.

    Åh, en röd vetbed! Jag ville så gärna ha en sån färg till vita Kim och svarta Hanna och vi fick köpa när nya rullar beställdes till hundstallen på Ultuna. Men de kom aldrig i färgen röd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just där skulle jag heller aldrig i livet haft henne lös, alldeles för mycket folk i rörelse runtomkring.
      Igår kväll fick jag höra att det var så trevligt att ha Tosca med, för hon går så fint i koppel och drar inget alls. Blev så glad att höra det, för jag tänkte att hon kanske skulle ta chansen att "bråka" lite när hon inte går med mej.. men nejdå. Duktiga vovven!

      Den röda är egentligen Idas, såklart. Fint med rött till svart. Tycker inte att den "matchar" Tosca, men den stackars hunden har ju fortfarande inte fått något som är hennes eget. Eller jo, några leksaker och ett koppel i stället för det hon bet sönder en gång när jag jobbade. Det har hon ju fått. Annars är allt bara gammalt arvegods.

      Den där bilden av vårt sommarbadande har jag också *S* Det ska bli så mysigt! *ha ha ha*

      Radera

Skicka en kommentar