Som alla andra dagar...

Här har vi gått en gång tidigare, men då var det så mörkt att kameran fick stanna hemma. Det är ett sånt där lite tråkigt ställe där man går och går och så får man vända och gå tillbaka samma väg. Uppförsbacke är det också. Hela vägen. Ja, alltså... tills man vänder och går nerför tillbaka, då. Men, det är en skog och det är en skog i som vi inte går i för jämnan, alltså är det en bra skog. Japp.

Som alla andra dagar, som alla andra promenader, så hittar Tosca självklart något att bära omkring på. Hon kastar och slänger med den också, men det blev inga bra bilder på det.

 Som sagt var, uppför och uppför. Och stenigt som bara den och längre upp blir det rötter och "elände" också.

Plötsligt hör jag ett litet ljud bakom mej, vänder mej om för att se vad det är. Döm om min förvåning när det kommer en cyklist(!!!!) trampande och flåsande uppför stigen, över alla stenar och rötter. Ja, jag säger då det... dessa MTB-cyklister, de väljer sina vägar med omsorg. Ju fler backar och ju besvärligare terräng, desto roligare tycker de att det är!

Nåja, jag tog fast hunden och så fick hon gå i koppel en stund, för hon skulle väldigt, väldigt gärna sprungit efter den där cykeln, om hon bara hade fått.

 Vi är på väg neråt, hemåt.

Jag har ägnat en stund åt att försöka fota Tosca med en leksak, men det går inte. Hon vill inte vara med, helt enkelt. Det jag ville visa var att hon hade så jättekul med en gammal fågelleksak, som jag hittat i källaren. Nygamla grejor är toppen! Men det hade hon alltså ingen särskild lust att visa på bild. Annars har hon ägnat halva eftermiddagen åt att pipa med den och slänga omkring den åt sej själv *S*

På eftermiddagsrundan körde vi några uppletande med lite varierande resultat. Hon blir lätt lite uttråkad, den här damen, så upprepar man sej för många gånger tappar hon helt enkelt intresset. Annars är hon duktig!

Slutligen... jag hittade den här texten på internet och vill gärna dela med mej av Tage Danielssons tankar. Klok man som hittade precis de rätta orden.

Kommentarer

  1. Verkar vara lite pustigt att ta sig uppför den där knöggelleden! Söt är Tosca såklart med sitt gröna flaskfynd och som alltid monterar hon hittesakerna så bra i munnen!

    Nog var han klok, Tage Danielsson. Det stämmer nog alldeles förträffligt att de flesta (av oss alla) är snälla. Men de elaka hörs och syns så mycket bättre och får så mycket mer uppmärksamhet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Per fot är det inga problem, men på cykel... nej, det skulle jag aldrig ge mej på!

      Och det är sant, det du säger. Vi lägger för mycket fokus på fel saker. Uppmärksammar man det som är bra och gott så tar det nog över. Nån gång. Hoppas jag.

      Radera
  2. Så mange flotte bilder av Tosca og naturen.
    Ser ut som du må se hvor du skal sette føttene dine på denne stien, med alle de steinene og røttene.
    Kan gå fort galt på slike stier, ofte er dem litt glatte også.

    Ja disse syklistene. Møtte noen i dag i skogen, de hadde noen enorme tykke dekk.
    Ha en fin søndag videre, dere to.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, inte trodde jag väl att det skulle komma någon på cykel just här *S* men det gjorde det!

      Halt kan det vara, man får se sej för ordentligt, men det är ju egentligen bara nyttigt för en liten en... (och kanske för mej själv också).

      Hoppas att ni hade en fin söndag, ni också!

      Radera

Skicka en kommentar