Tosca i centrum

Med valp i huset händer det liksom inget "annat". Det händer en massa, men valpen är alltid där *S* Så, jag har sagt det förut, vill man inte titta på Toscabilder får man söka sej nån annanstans!

Men söt är hon. Igår fick hon en alldeles egen, sprillans ny leksak av bosvedjeborna. Allt annat hon leker med är "arvegods", som ligger kvar här hemma sedan andra hundar. Funkar bra, det med, men visst är det härligt med en alldeles egen Anka (eller hur, Hillevi?!).

Gulligast.

Idag provade jag att servera frukosten tidigt. Det gick inte bättre än att äta lite senare. Hon äter, men behöver lite hjälp att komma igång. Och sällskap medan hon tuggar. Men vem vill äta ensam? Inte jag heller *ler*

Eftersom vi kom igång med dagen tidigare än vi brukar så var klockan inte så mycket när vi redan var igång med att skura det där bordet, som ska stå på altanen på baksidan. Vattenslangen var naturligtvis väldigt intressant, både spännande och rolig på samma gång. Sötaste öronen... det har Tosca!

Vattenkranen sitter i vårt garage. Om vårt garage kan man säga en hel del, till exempel att det inte är nån vidare ordning där. Och att det finns rätt mycket konstiga grejer där också. Huller om buller. Det bekom dock inte den här lilla damen, som kavat klev in i mörkret från solskenet ute, bara för att kolla läget, liksom.

Lite senare hade vi slängt ut köksmattan och dörr-diton och hussen körde igång dammsugaren. Prinsessan placerade sej på matthögen och vilade en stund. Det fattades bara en ärta längst ner, underst *S*

Man skulle kunna tro att den här lilla bollen är favoritleksaken..

 ... men jag tror att den här piassavakvasten är ännu roligare! Den gör motstånd, på nåt vis och är väldigt populär att ligga och tugga på, och hoppa på, och morra åt och... yes, you name it. Det går att busa järnet med en sopkvast! *S*

 Och våra rabatter... tja... det är väl tur att jag inte är nån trädgårdsmästare, precis, för då hade jag nog varit lite ledsen vid det här laget. Nu tycker jag bara det är bra att NÅGON sysslar med grävning i den här familjen *fniss*

Kommentarer

  1. Du är ju lite partisk, det är du. Trots det tror jag inte att jag sett sötare öron någon gång! En egen Anka - jag tror att jag gillar den här valpen alldeles extra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eeeeh, va? Partisk? Jag?! *ha ha ha* Ja, du har ju rätt. Det finns inget som är fel på den här hunden, såklart. Men hon har söta öron. Det har hon.

      Och en egen Anka.

      Radera
  2. Annika i Lindby30 juni 2015 kl. 23:02

    Tittar så gärna på härliga bilder på av er valp. Hon är jättefin. Kul öron :-) Med hon har underbara ögon tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon kan verkligen använda öronen också. Man skulle kanske kunna tro att de bara hänger där och slänger, men oj, som hon kan stryka dem bakåt, vinkla dem framåt/utåt.. allt beroende på vad hon vill lyssna på (eller inte vill lyssna på *he he*).

      Och ögonen... ja.. *smälter*

      Fast som Hillevi påpekar, jag är ju lite partisk, jag *S*

      Kul att du kikar in, Annika!

      Radera
  3. Åh, så moro det var å titte inn her igjen.
    For hva er det jeg ser, jo masse fine bilder av Tosca.
    Så flotte bilder og jeg synes nesten hun ser større ut allerede på den en uken dere har hatt henne.
    De var nydelig de bildene du tok av henne ved sjøen og i sanden.

    Trude.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och så moro att du VILL titta in, Trude!
      Tosca har faktiskt blivit lite större under veckan, närmare bestämt 9 hg. Och det trots att hon inte är något vidare bra på att äta mat.

      Med ett sådant motiv kan det knappast bli annat än fina bilder (fast många blir bara skräp, när hon springer ut ur bild och så... *S*).

      Klem!

      Radera
  4. Undrar om hon har lite hare i sig den lilla Tosca... med de öronen?? :D Jag förstår att du smälter... hon är ju bara såå söt! Men de vassa sylarna i munnen är inte så kul alla gånger ...väl? Bilderna är kanonfina ... som vanligt!
    Undrar lite bara... har ni plats för bilen i garaget ?? :D
    Kram och kli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vaddå? Bilen i garaget???? Nääää.... där har vi bara en extra frys, en ackumulatortank som inte längre används, lite ved och en oherrans massa andra bra-att-ha-saker, som min cykel till exempel! *ha ha ha*
      Och sen har jag hör att det visst inte är så bra att ha bilar i garage, för då kan man råka köra på garageporten, ifall man har glömt att öppna den... eller hur det nu var?! *fniss*

      Radera

Skicka en kommentar