Otur

I fredags blev den kära Klippo-klipparen krasslig och ville inte klippa det sista i Mellansjö. Den gjorde det ändå sedan Sture trixat lite med luftfiltret, men den måste helt enkelt ses över av någon som är lite bra på sånt där.

Här hemma klippte jag igår med en Husqvarnaklippare, som vi tog hem från Högalid när det såldes i höstas. En stor och rejäl (läs: klumpig och svårmanövrerad) klippare som emellertid klipper allt. Den gick fram som en smärre slåttermaskin på "nedre" delen av vår tomt och det blev minsann riktigt snyggt där jag aldrig brukar klippa överhuvudtaget. Så... att vi blev utan Klippo betyder inte att det inte går att klippa gräs, alltså, och det är mycket bra.

Mycket dåligt är det att bilen också blev smittad av samma(?) virus. När vi åkte från Mellansjö igår tyckte jag att jag hörde något ljud och kände vibrationer som jag inte kände igen. Sture (ville inte?) märkte inget särskilt då. Men när vi kom hem och skulle backa in släpvagnen började bilen plötsligt brumma och vibrera på ett sätt som ingen kunde ignorera, så idag åkte Sture in med kärran till verkstaden och där blev den kvar på obestämd tid. Inte alls bra, då vi ju använder bilden ganska flitigt. Tre dagar får vi ha den här lilla silverfärgade hyrbilen. Det betyder alltså att den ska lämnas tillbaka på torsdag och torsdag är den dag man på verkstaden sa att man kanske skulle ha tid att börja felsöka på vår bil. Före midsommar skulle vi inte räkna med att få den tillbaka. Suck. Känns det här kul eller nä? Nä.

Dagen idag har jag ägnat åt att tillverka bland annat detta boxkort till en blivande student. Trivsamt att pyssla, men himmel å pannkaka, så långsam jag är. Ett sånt här kort tar hur många timmar som helst att göra, trots att jag vet hur det ska se ut och har gjort rätt många förut. Det hjälper inte, alla små detaljer tar sin tid ändå. Men det är kärt besvär, såklart, annars skulle jag inte hålla på.

Kommentarer

  1. Riktig otur med både gräsklippare och bil! Det där med en extra är inte dumt alls det. Jag har ju både extrabil och extraklippare nu efter föredettahemmadärborta (varför hittade jag på detta långa ord en gång!) och det har räddat flera situationer. Nu ska jag också in med den ena Klippon, har "toppat" allt för många stenar...
    Det får bli din tur att skjutsa Sture nu - du har ju din fina cykelvagn! HAHAHA!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Extra reservgrejor är bra!
      Cykelvagn kan vara käckt om man behöver handla. Och annars finns det ju firmor som inte gör annat än säljer och hyr ut bilar, så det ska nog lösa sej *S*

      Radera
  2. Glömde: de är boxkorten du gör är verkligen heeelt fantastiska!

    SvaraRadera
  3. hallå!
    jag känner mig mobbad när mina kommentarer försvinner när dom ska publiceras *snyft*
    Jag vill iallafall testa en gång till för att tacka igen för dom ubertjusiga korten, jag skickade en bild till min bror och fick till svar "j-vlar va snyggt! " klart godkänd alltså!
    hoppas det löser sig lite snabbt med bilen, tur det finns bilar att hyra om det inte löst sig till den stora dagen!
    / AC ( som bara kan kommentera som anonym så då får det väl vara så då! )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du (ni) gillar korten! Hoppas nu att tjejen själv också gör det. Himla söt hund hon ska hämta, för övrigt ;)
      Bilar finns det gott om, så det ordnar sej väl, men tack för omtanken!
      Ha en fortsatt fin födelsedag och grattis igen!

      Radera

Skicka en kommentar