Blötdjur

Jag har fått hem min undervattenskamera och idag var det invigning av densamma på badhuset i Kvissle. Emil och Johan hämtades och fick agera fotomodeller, vilket de gjorde med den äran.

 Här kommer Emil!

 Och här är han också.

Lunchen bestod av x antal askar med olika innehåll, blandat i kåsan blev det en finfin pastasallad. Lika gott som alltid och grabbsen verkade nöjda.

 Johan tog ett självporträtt.

Och jag tog en bild av honom som han vitsigt nog tyckte var "lysande" *ha ha ha* Kul med lampan där mellan benen.

 Här är Johan också fotografen och jag ser ju mer än lovligt galen ut *S*

När vi badat oss nöjda skjutsades de stora killarna hem till Bosvedjan och så hämtade vi Alfred på dagis istället.

En snabbis hem till Tistelvägen, jag hade nämligen glömt att packa ner Alfreds "bastubanan", ett måste efter simskolan.

Här har han parkerat sina stövlar bakom farfars och konstaterar att "de står i rad". Japp, så är det.

Åter på badhuset tycker Alfred att jag ska ta en bild av honom i skåpet igen (den minnesgoda vet att jag gjorde det för ett tag sedan också).

Ny fotomodell = nya bilder. 

Fotoförbud på badhuset? Ja, det är det ju, men gäller tydligen inte mej... ingen sa nåt, så jag fotade hej vilt. Drygt 200 bilder blev det idag. Långt ifrån alla är nåt att ha, men jag lär mej väl?! *S*

Självklart ville Alfred också fota. Mej. He he.

Kommentarer

  1. Herlige, herlige billeder - tillykke med nyt kamera!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha, Mai-Britt! Det ska bli kul att lära sej lite mer om den här kameran!

      Radera
  2. Det blev ju jättefina foton, färg, klarhet och allt! Så roligt! Vad blev det för slags kamera - en lill-tuffing?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en sån där Olympus tough... och några siffror efter. Alla bilder blev inte bra... *S*

      Radera
  3. Hej Cornelia!
    Härliga undervattens foton du tagit på killarna, och Alfred lyckades ju ta ett kul foto på dig oxå:)
    Det kommer nog bli jätte läckra foton nästa gång ni åker utomlands:))
    Lycka till med kameran:))

    Ha en fin helg
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas ha mycket kul med den här kameran, och den är ju faktiskt användbar även ovanför vattenytan!

      Trevlig helg!

      Radera

Skicka en kommentar