Tisdag efter jobb


 Sticksjön på morgonkvisten...

 ... är vacker!

Änderna har hittat en pöl i ett översvämmat dike och trivs tydligen mycket bättre där än ute i sjön just nu.

Jag har varit på affären i ett ärende tillsammans med en boende och går runt sjön på vägen tillbaka till jobbet. Klockan 10 åker jag hem efter väl förrättat värv. Två dygn avklarade sedan i lördags och nu är jag ledig till fredag, minsann.

Efter att vi fikat lite tillsammans går Sture ut och tvättar bilen. Själv papperspysslar jag en stund...

... men sen ger jag mej ut i hemmaskogen och får mej en gnutta frisk luft. Det känns som om jag behöver röra på mej lite och det är härligt med lite sol!

Hembakad pizza till middag. God blev den, liksom den likaledes hemgjorda pizzasalladen som vi hade till.

Och när ugnen ändå var varm så blev det ett gäng brödbullar också. Gott att ha i frysen.

Kommentarer

  1. 15 minoter en kvarrt - håller du den tiden då du bakar pizza? ;) God ser den ut och fin dag med sol. Här också men någon kamera kom aldrig fram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nope. Det tar väldigt mycket längre tid för mej (jag måste ju jäsa degen också). Och jag KAVLAR ut degen... vilket fusk, va?! Men smaken var det inget fel på alls.

      Radera
  2. Men åh, så mycket roligt som hänt sedan sist. Härligt mycket att läsa och trevligt se hur ni mår gott med små grynen.

    Jetlaggen och jobbet har tagit all min kraft men nu..... Inspirerad!

    Ha det så gott i blötrusket!
    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja... nu är ju allt bra igen och visst har vi det underbart med alla goa ungar!

      Har varit och hälsat på hos dej några gånger, men du har liksom "varit kvar" i Kina, du. Fast jag förstår ju att du kommit hem igen och bara haft annat för dej!

      Må väl!

      Radera
  3. Hej Cornelia!
    Vackra foton du visar och pizzan och brödet såg mumma ut:)) idag tänkte jag baka lite bröd också och göra en Porter stek till middag, så nu är det bäst att jag sätter igång;)

    Ha en fin dag, du och Sture:)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Baka är kul. Och gott! *S*

      Ha en bra dag, du också!

      Radera

Skicka en kommentar