Fars Dag


Igår till idag jobbade jag ett dygn. Orkade inte blogga något, men allt var bra.

Idag är det Fars Dag. Min egen pappa fick ett kuvert med posten, bara, med ett kort och några lotter som det inte var nån vinst på. Trist. Det hade varit så mycket roligare om han vunnit nåt. När jag ringde och grattade honom berättade han att var ute och klippte gräset igår(!!!). Sverige är ett väldigt avlångt land... där, i Skåne, klipper man gräs medan man här i Norrland svär lite över snön som redan fallit. 

Sture uppvaktades med middag på indisk restaurang och en riktigt snygg tröja, som nog kommer att bli en favorit!


Alfred fick in en gryta med kyckling, tog en pytteliten smakbit och sa:
- MEN! Det här är ju jättegott!

Trots det spontana omdömet, så åt han sedan i stort sett ingenting *S* 

 Det gjorde däremot Emil *ler* Han och jag valde samma maträtt och det var verkligen supersmarrigt.

Alla utom jag beställde dessutom in efterrätt. Även Alfred, som valde banana split, som i menyn påstods serveras med hallon, grädde och chokladsås. När hans tallrik kom in muttrade jag lite besviket nåt om att jag minsann inte kunde se några hallon. Det verkade dock inte bekymra Alfred det minsta lilla, nänä.. han lät sej väl smaka.

Tills servitören dök upp nästa gång, vill säga.

Då lyfter han blicken och säger lågt, men mycket tydligt:
- Eeeeeh... det är inga hallon här!!

Servitören, som annars inte varit så särdeles fantastiskt lyhörd under kvällen, uppfattar detta, tar genast Alfreds assiett och ilar ut i köket för att lägga på några hallon och kommer sedan tillbaka och ställer den snyggt på bordet framför Alfred igen.

Det ni!

Sen äter Alfred upp alltihop. Nöjd och belåten glider han ner under bordet, ålar sej ut och när han går förbi servitören på vägen ut och hem så tackar han mycket artigt för maten.

Servitören blir mäkta imponerad och säger gång på gång att han är en artig kille. Och det har han ju alldeles rätt i.

Kommentarer

  1. Återigen: så bra att du fått gehör för dina schemaönskemål! Mer jobb i skov och långledigt däremellan. Ett fint firande på det och Sture blev inte långrandig (syftar på tröjan ;))
    Alfred, ja vad säger man. Hoppas han behåller sitt frimodiga, fina sätt tills han blir 100 år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt schema är perfekt och jag tror att alla andra är rätt nöjda med sina också, så här har vi en sån där win-win-situation *ler*
      Nej, långrandig är han då aldrig, Sture. Fast det var inte just den där tröjan han fick. Han kunde ju inte svida om och byta kläder just där, mitt i restaurangen! *S*

      Och Alfred... ja, han är en liten stjärna, han.

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Det var en glad Sture:) Inte undra på det, bli bjuden på restaurang med god mat och sina kära. Kan det bli bättre!:)) Och den lille Alfred, han är ju för go och en väldigt liten artig krabat:))

    Ha en fin Måndag
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. En fin Fars Dag blev det för oss, hela gänget!

      Radera

Skicka en kommentar