Vad är det som händer?

Ja, vad är det som händer där borta? Emil funderar...

... och det med all rätt för vi har uppenbara problem med "vår" bowlingbana idag. Bosvedjegrabbarna och jag bowlar sisådär en gång om året, på höstlovet, och idag var det dags. Två timmars bowling till priset av en med kupong ur Restaurangchansenhäftet...  perfekt, men jag lär ha lite träningsvärk i rumpan imorgon. Det brukar jag få.

Hur som helst, gång på gång får vi gå och be om hjälp för att "grinden" framför käglorna inte dras upp, så vi kan inte spela. Och gång på gång åtgärdas detta från något kontrollbord någonstans. Men till sist tröttnar väl även servicepersonalen på allt krångel och skickar ut en gubbe att åtgärda problemen. Så här står alltså Emil och väntar på att han ska få spela vidare.

Här ligger servicekillen...

... och här fixar han med något annat. Tar lång tid av vår utmätta tid. Jag tror att vi fick ett litet tillägg i slutänden som kompensation med det var trist ändå.

 Här är Emil igång igen.


 Och Johan på väg...

 ... att slå en strike??!!

Kommentarer

  1. Kul med bowling!! Hörde att övernattning hos er inkluderar värsta lyxfrukosten med:) Vi har tur som har er!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara precis samma sorts frukost som vi äter varje morgon... *ler* Frukost är det bästa jag vet!

      Radera
  2. Som alltid ser ni till att göra lovet minnesvärt! Både bowling och bad med härliga bilder.

    När jag ser frysarna ångrar jag att jag inte tog med skåpet från hemmadärborta (det fanns även en stor box, man brukar ju lämna vitvarorna) men skåpet var relativt nytt och mycket lite använt. Hade suttit bra med tanke på mina planer och all hundmat... men jag trodde inte att hag hade plats. Hm, den kunde ha stått på övervåningen t ex.

    Nåja, jag önskar er fortsatta fina dagar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåja. Det finns nya frysar (alternativt begagnade!!) att köpa och det har du råd med. Det har du. Frysar är bra, men man ska akta sej så att man inte fyller dem med en massa saker och sen aldrig tar fram dem något mer... Hmm... talar av erfarenhet. Inte bra, inte bra.

      Radera
  3. Hej Cornelia!
    Härliga bowlingbilder:) Typiskt att det skulle krångla för er. Då har ni haft fullt upp på höstlovet:)) Ted har hjälpt mig i trädgården och grejat med våra bilar. Imorgon åker jag och en kompis till Scrapmässan i Göteborg:))
    Så det blir nog lite shoppat där;))

    Ha nu en skön helg
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul med scrapmässa! Hoppas att du hittar något fint, som du behöver!

      Radera

Skicka en kommentar