Det var som sjutton!

Idag blev det ett plötsligt väderomslag. Termometern visade SJUTTON grader plus!!!

Redan på morgonen, när jag tog mej en rask promenad runt Sticksjön när sysslorna var avklarade på jobbet, kom värmen i stråk genom luften. Det var alldeles "randigt" av svalt och varmt!

När mitt dygnspass var till ända började vårt APT, som höll på fram till eftermiddagen och då fick jag äntligen åka hem. Gissa hur det kändes? Rätt skönt. Ganska många timmar på jobbet blev det och även om det inte är fysiskt ansträngande så blir jag trött ändå.

På kvällen tar jag mej iallafall en rask promenad fram och tillbaka till Kvissle för att hämta en grej som kommit med posten, men som var för stor för vår brevlåda. Det var INTE det som syns på bilden. Nej, det som är på bilden här är det som Johan ringde och berättade om, när jag traskade hemåt i mörkret.

Vi gick ju runt Sidsjön i söndags, Friluftsfrämjandets tipsslinga... och vem tror ni vann, om inte Johan?!! Dessutom vann Vickan en trisslott (som visserligen var utan vinst, men ändå!). Vilka turknuttar!

Fast jag har tur i kärlek, jag..!

Kommentarer

  1. Hej Cornelia!
    Visst är det varmt och skönt ute i mellanåt:)) Vi har gott väder här idag:)) Vacker höstbild du tog på din promenad:))
    Så kul att Johan vann tipsrundan:) Synd att inte Vickan vann lite pengar;)
    Det är tur att du har tur i kärlek........det är ändå bäst, eller hur:))
    Nu har jag bakat Pizzabullar, man blir ju inspirerad av dig:)) Och goda blev de också:)

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen jättekul att Johan vann!

      Och roligt att du blev lite bak-inspirerad också!

      Ha en fin helg!

      Radera

Skicka en kommentar