Husstädning, bordhämtning och små fyrbeningar

Började dagen med att städa huset. Rent och fräscht blev det. 

När jag ändå känner mej så väldigt huslig så blir det husmanskost. Roootmos! Det är ju så gott.

På eftermiddagen åker vi ut för att hämta bordet. Vi köpte ju ett nytt förra veckan, som var skadat på ena kortsidan. Reklamerade det och igår kom ett sms att "nu har din vara kommit. Kom å hämta den omedelbums", ungefär. När vi idag kom dit, så låg kartongen fortfarande kvar på lastpallen. Allra, allra längst ner i den här högen! *S*

Det tog en liten stund för personalen att lasta om litegrann för att få fram det åt oss...

Och sen! Åkte vi till Bosvedjan för att beundra grabbarna Nordins nya, fina husdjur. Här är Sebbe. Han har Emil som sin människa.

 Och här är Sixten...

... som har Johan som sin ompysslare. För ompysslade, det blir de, de här sköna marsvinen.

En tidig kvällspromenad i Skönsbergsspåret. Tänk, så fint det kan bli även om man bara har mobilkameran med sej.

Och så vill jag bara sluta dagens inlägg med att berätta att jag är testpilot för det här toapappret. Det ska testas åt Smartson och så ska jag lämna mitt omdöme i nån blogg där. Kul, va?! Gratis toappapper är kul! *S*

Kommentarer

  1. Marsvin tycker jag om! Sebbe och Sixten är verkligen fina - var och en på sitt sätt.

    Haha, bra där med gratis toapapper! En gång för hundra år sedan kom pappa eller mamma hem med något som såg ut som vikta smörpapper, väldigt otrevliga var de!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marsvin är väldigt trevliga och de här kommer säkert att få ett fint hem! Eller... de har redan ett sånt. Med bra människor som tar hand om dem.

      Radera
  2. Rotmos är gott! Med fläskkorv dårå.
    Trodde det var paketet, det står Annika på ni skulle ha :-)
    Testa toapapper måste vara skitkul (!) men ärligt hur gör man då?
    Marsvin är mysiga, och de goa grabbarna tar säkert hand om dem på bästa sätt <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, men det paketet skulle ju DU ha, det är bara att åka dit och hämta det. Tror jag! *S*

      Hur man testar toapapper? Använder det, såklart, och skriver helt enkelt vad man tycker. Skit-lätt! *hihi*

      Radera

Skicka en kommentar