Det rullar på...

Två besök på återvinningen idag och efter det andra tog jag apostlahästarna hem. Gick på cykelvägen längs Ljungan och det är en fin väg, det.

Andra svängen till återvinningen hade vi med oss ett stort plåtfat, en tunna alltså, som det varit sprit i. Ja, inte hembränt eller nåt, utan sån sprit som det är i ledningarna till bergvärme. När jag var på väg att rulla det mot stället där farligt avfall ska ställas så kom en man och frågade om det var tomt?
- Eeeeh, nej inte riktigt, sa jag.

Hur som helst, oavsett om det var tomt eller inte så ville han ha det och undrade om han kunde få ta det? Jag blev väl lite överrumplad, men sa att det gick bra. Han greppade tunnan och slängde upp den på sitt släp med några ord om "riktig återvinning, det här".

När jag varit in och lämnat några gamla sladdar och annat elektronikgrejs och kom tillbaka ut var han fortfarande kvar och höll på att förankra sitt fynd på släpvagnen. Han förklarade att han hade lovat att göra en ny grill till ridklubben för den gamla hade rostat sönder och det här fatet skulle bli så bra, så bra.

Och för mej kändes det lite extra bra att det kommer till nytta just hos ridklubben, såklart!

Ta in torr tvätt, klippa gräs, laga mat. Det här är kasslergryta med paprika, purjo, vitlök, lök, chili... hur gott som helst. Mycket blev det också, så det räcker till matlåda imorgon, när jag ska tillbaka till jobbet för första gången på evigheter.

På kvällskvisten drog jag igång gräsklipparen också och snyggade till litegrann runt huset och så. Bra, duktiga mej.

Kommentarer

  1. Hoppas att du har mindre ont nu!

    Såna där halva tunnor är bra, de. Ska han använda spriten som tändvätska, tro ;)

    Det hade inte blivit någon matlåda över om jag hade haft den maten hemma, ser urgott ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm... njaa... det är inte värre iallafall. Han slickade väl i sej spriten och sen blev det ingen grilltunna *S*

      Det var massor med mat, så nog skulle det kunnat bli en matlåda hos dej också. Fast du behöver ju ingen... du kan äta dina ev rester hemma, du. Skönt. Men jag är inte så förtjust i det du skriver om "stabilt över 200"... det är INTE bra.

      Ha en fin söndag!

      Radera

Skicka en kommentar