Städning fortsätter

Undrar om jag inspirerade mej själv igår, när vi städade altanen? Idag fortsatte jag med att rensa ut en hel del gamla kläder, sånt som jag aldrig använder och aldrig heller kommer att använda. Två stora kassar blev det, som lämnades till en insamlings"låda" på vägen mot stan. Förhoppningsvis kommer de till nytta någon annanstans.

Skurade lite i badrummet också, när jag ändå var i farten. Hejja mej! *S*

Vi åkte till Bosvedjan där Sture fick "bulan vässad" (ja, han fick håret klippt, alltså) av Vickan. Tack för det! Vidare till Kovland, där vi träffade både Alice och Alfred med föräldrar. Det hade blivit lunchdags och väl det och alla var på väg till Big Boy för inmundigande av hamburgerlunch. Vi hängde på.

I en av barnboxarna låg en jojo och här visar Emma hur man hanterar en sådan på bästa sätt!

Alfred hittade legohörnan och här leker han under full koncentration.

- Ska ni åka och bada nånstans? undrade Alice och eftersom vi faktiskt hade kassen med badkläderna i bilen och planen var att stanna till på Dyket på hemvägen så var ju svaret "ja".

Tjejen hängde med oss dit. Kul.

Man kan göra mönster med håret.

Mörka moln tornade upp sej och några enstaka regndroppar föll på oss, men en härlig eftermiddag var det iallafall. I stan hade det mer eller mindre varit skyfall, så vi får väl vara nöjda.

Kommentarer

  1. Hehe vilken konsentrerad min ja hade :p jojo är min grej ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen. Tack för att du bjuder på dej själv!

      Radera
  2. "Vässa bulan", hahaha!

    Städningen låter ju sådär kul, strongt gjort, men badbilden på Alice är underbar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inget vidare på att rensa ur och kasta, men åh! så skönt det är när det är gjort. Kanske kan jag fortsätta lite idag? Det vore bra, för det finns fortfarande mycket som bara ligger här till ingen nytta (och som har fel storlek också).

      Är så innerligt glad för beskedet om Ankan, du!

      Radera

Skicka en kommentar