Pion-prakt

Pioner är vackra! Och nu har myrorna hjälpt till att äta bort "klistret" på knopparna (tack till min mamma, som kom med den upplysningen... att myrorna måste finnas där på knopparna, annars kan de inte öppna sig alls). Än har vi några sådana här...

 ... medan andra har slagit ut i all sin prakt.

När gräset är snaggat och fint tar jag mej an det eviga jobbet med grusgången. Här finns det alltid något att göra, om man (mot förmodan) skulle känna sig sysslolös någon dag. Jag rensar längs kanterna och tanken är att jag ska spraya på ogräsättika på det där "småttiga" i mitten. Ättikan står i källaren men sprutflaskan som jag använde till detta är spårlöst borta. Jag måste skaffa mej en ny, alltså.

Annars... så har vi äntligen sommarvärme och jag glädjer mej alldeles väldigt åt det. Helt underbart är vad det är. Jag hoppas på riktigt sköna badtemperaturer i början på nästa vecka, när jag vi ska tillbaka till Mellansjö igen.

För övrigt så surar jag lite på MediaMarkt idag. Jag lämnade in ett gäng bilder för framkallning där. Valde 1-timmesalternativet och gav mej iväg på några andra uppdrag och kom tillbaka efter TVÅ timmar. Då säger de att de tyvärr har problem med filöverföringen från den dator jag beställde bilderna ifrån (inne i deras butik, alltså) till framkallningsmaskinen. Vidare att de tar bort en-timmes-avgiften på mina bilder och att de ska ringa när bilderna finns att hämta. Än har de inte ringt och nu är klockan 21:30. Gissa varför jag valde just 1-timmes-alternativet??? För att jag behöver bilderna NU, såklart. Och för att slippa åka till Birsta flera gånger. Det ligger trots allt inte alldeles nästgårds. Som sagt var, idag surar jag lite.

Kommentarer

  1. Förargligt med bilderna, hoppas att du inte "sitter i sjön" helt.

    Det där med pionerna var jättebra att få lära sig. Min rosa pion har tyvärr bara en enda blomma i år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det gör jag väl inte... men jag hade velat ha de där bilderna lite snabbt, eftersom de ska vara till Johans födelsedagspresent och till den 20 juli rasar dagarna iväg fortare än man anar.

      Sitta i sjön... kanske borde man ge sej iväg på en badtur idag?! Vädret är inbjudande soligt och härligt!

      Radera

Skicka en kommentar