Jobb, jobb

Så var det dags att jobba ett dygn igen. Fredag kväll betyder ju stallet och hästarna, men dit hade jag inte med mej kameran idag, så dagens bild är från vårt mysiga vardagsrum i personallägenheten.

Lite dramatik var det i ridhuset idag. En mus (jag är uppenbarligen omgiven av dessa små kräk nuförtiden) hade förirrat sej in i manegen och skuttade omkring där i spånet. Instruktören jagade ut den. Sen var det någon som ramlade av också, men det gick ganska bra och ryttaren var snabbt uppe på sin häst igen, precis som det ska vara. Bra.

Kommentarer

  1. Hej Cornelia!
    Ja de där mössen blir man inte av med så lätt;) Jag tog en idag i uterummet.
    Hoppas du hade det bra på jobbet, men det verkar ju ni alltid ha:) Så ombonat ni har det i ert vardagsrum
    på jobbet:))

    Ha en fin Lördagskväll
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har byggt ett BO under diskbänken! Men de går inte i fällan... listiga rackare. Och äckliga.

      På jobbet var det alldeles trevligt, alldeles som vanligt.

      Hoppas att din helg har varit fin!

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Det är inte kul när mössen bygger bo på fel plats;) Har du testat med hasselnöt? Vi tog 67 möss förra året under diskbänken, ja du hörde rätt;) Det var inte roligt alls. Vi köpte en musfälla i plast på Biltema. Vi har den i år också, jättebra. Vi trycker dit en hel nöt ordentligt och det funkar jättebra:)) I år har det inte varit många vi tagit, de tog väl slut *S*
    Lycka till!

    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. 67?!?!?!!!!!!
      Jisses... så många hoppas jag verkligen att vi inte har här.. men jag skulle uppskatta om nån gick i fällan, åtminstone!

      Nötter och sötmandel... såna tips har jag fått nu. Låter som om de gillar sånt. Ska prova!

      Radera

Skicka en kommentar