Jobbar lite mer på världens bästa jobb

Börjar med en bild på en icke-villig-att-posera briard. Men egentligen vill jag bara visa den gröna gräsmattan och det grådisiga regnvädret. Jag kan inte nog säga hur nöjd jag är med denna "skånska" vinter! Inte en snögnutta att skotta. Underbart!

 Dagens jobb består i ett bio-besök...

 ... där vi ser Hundraåringen... som jag var lite tveksam till som film. Tänkte att det nog kunde bli i rörigaste laget med nutid och dåtid och hit och dit i världen osv (ja, ni som läst boken förstår säkert hur jag menar), men det funkade faktiskt. En timme och femtiotvå minuters underhållning, riktigt trevlig film även om det naturligtvis inte går att få med allt från boken in i filmen. Då skulle den ju bli sisådär hundra år lång *S*

Efter bion blir det restaurangbesök(!). Ber om ursäkt för usel mobilbild på min mat. Bortsett från att potatisgratängen inte var varm så var det riktigt gott.

Kvällen avslutades med lite jobb på "hemmaplan", ja fast "hemma på jobbet" då, alltså, innan det var dags att åka hem till sej själv. Kortpass med bara trevligheter. Igen och igen kan jag konstatera att jag har världens bästa jobb.

Och jo, ETT par av broddarna har hittat tillbaka, ifall det är någon som undrar *ler*.

Kommentarer

  1. Det kan nog tänkas att jag får ta mig till bion jag också. Alla säger ju att den här filmen är bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min kollega såg den för andra gången och tyckte att den var bra båda gångerna.

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Oj vad mycket roligt du hunnit med sedan jag var inne hos dig:)) Jag vill också gå och se den filmen, har hört att den ska vara rolig:) Maten ni åt efteråt såg mumma ut:) Du har nog världens "bästa jobb!"
    Bra att höra att ni fått tillbaka ett par broddar;))
    Nu ska jag fortsätta att kika på vad du har haft för dig;))

    Ha det bäst:)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag, bästa jobbet!

      Filmen var faktiskt bra, fastän jag har lyssnat på boken tidigare. Ofta blir man ju lite besviken sådana gånger, men nä... den var bra ändå.

      Radera

Skicka en kommentar