Dagens soppa, dagens simning, dagens snö

Jaha, då var soppköket igång igen. Idag serverades det potatis-och purjolökssoppa hos oss på Tistelvägen. Det är sååå gott!

Jag stekte också grahamspannkakor som blev till crèpes, fyllda med champinjonstuvning. Det blev en prima matsäck att ta med till jobbet (och färdigt till middag imorgon också).

Men före jobbet blir det en simtur i bassängen i stan. Numera är det inomhusbadet som gäller och på väggen i omklädningsrummet kan man läsa på denna charmiga skylt.

Efter badet tar jag mej per fot till Granloholm, där jag jobbar.

Granloholm ligger högt och det är alltid lite kallare där än i stan och hemma i Njurunda. Kolla! Bläh! Det har snöat här och det ligger lite snö kvar fläckvis.

Senare, när jag är på väg ut till en av våra boende, möts jag av denna syn. Det har snöat en hel del... Här har jag tyvärr bara mobilen med mej och den är ju inget vidare att fota i mörker med. Men ni ser ju snön iallafall.

Jag hoppas och tror att den inte kommer att ligga kvar, men huuu! vad kallt och ruggigt det känns idag.

Två varv runt Sticksjön blev det ikväll, ändå, trots vädret. Kul med energiska ungdomar!

Kommentarer

  1. Vilka rysligt vita bilder! Jag vill inte se sådant på marken här - någonsin! Tyvärr är inte min vilja lag vad gäller den frågan… fast än är det bara regn och blåst här och strömavbrott och… och…

    Soppan såg god och värmande ut i alla fall.

    Och du simmar och simmar och cyklar och går - duktig är du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte är jag så särskilt "duktig". Hade tänkt cykla idag, men det blev inget alls av med det. Får ta nya tag imorgon.

      Strömavbrott har vi inte haft, men blå himmel och strålande sol istället. Mycket bättre!

      Radera

Skicka en kommentar