Mellansjö

Åker till Mellansjö för att kolla läget, kanske klippa gräs och så. Hämtar den lagade gräsklipparen hos Hasse (gräsklipparmekaniker) i Ånge, men får inte lämna den vi (eeeeh... läs: jag) har kört sönder, för han har så bråttom iväg nån annanstans. Nån gräsklippning blir det inte, för regnet vräker ner.

Istället roar vi oss med vedklyvning och inslängning (nytt ord, påhittat just nu för ändamålet) av samma ved i garaget. Nu har vi nog ved inne så vi klarar oss i vinter. Det känns bra.

När jobbet är klart tar jag mej en "skumparrunda" i regnet. När jag säger till Sture att jag tänker ge mej ut, så tittar han bara på mej och säger:
- Nähä, du är inte klok idag heller.

Kommentar överflödig. Hm. På bilden står mina skor på tork under luftvärmepumpen.

Ida slipper följa med, hon har varit ute i regnet hela eftermiddagen och just fått mat. Hon och jag tar en promenad när jag kommer tillbaka istället, så slipper hon gå på Hata-stigen också. Jag tror att hon är glad för det.

Det blir fort mörkt nu och ganska så kallt är det fortfarande inomhus. För att lura mej själv lite, att tro att det är varmare och mysigare än det faktiskt är, så tänder jag några ljus och så har vi det rätt bra ändå. Lugnt och skönt.

Fixar lite med skägget på Fröken Briard. Det var smutsigt och tovigt, men nu är det lite mindre tovigt, om än smutsigt. En liten förändring till det bättre.

Kommentarer

  1. Ha ha. Tänk att hundskägg alltid är lagomt tovigt och luktar sisådär:) I alla fall Miras!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klippte helt sonika bort en del under hakan, jag. Varför ska hon ha en massa hår där, som bara blir äckligt och tovar ihop sej.
      Med åren har jag blivit mer rationell. Det fanns en tid då jag tyckte att saxar i skägg var "no, no" men nu är hon så gammal att hon slipper undan med den enklaste av "pälsvård", Ida-Fian.

      Radera

Skicka en kommentar