Getingar, soppa och sötaste tjejen...

Vi har getingar. Getingar i massor. Slår ihjäl dem, för de krälar omkring i soffan, flyger på fönstren och är bara föööör många. Ida är jätterädd för getingar och blir väldigt störd av allt surrande här hemma just nu.

På förmiddagen susar jag runt på min nya cykel. Möter tanter par om par, med och utan gåstavar. Jag får ta det lite lugnt, så att jag inte kör över dem. Sen möter jag en ganska stor svart hund av okänt ursprung. Ingen människa har han i sällskap, men han travar målmedvetet(?) på mot Kvissle, på cykelvägen. Fler tanter... och sen en farbror på cykel. Farbrorn stannar och frågar om jag har sett en hund? Och det har jag ju, så då slänger han sej upp på cykeln igen och trampar iväg efter rymlingen.

Tja, efter det möter jag en BIL på cykelvägen och ännu lite senare står en stor skåpbil parkerad tvärs över vägen och så en grävare som håller på att gräva i diket... 

Kära nån. Vilket liv och rörelse det kan vara en solig måndagförmiddag!

 Ledig och hemma idag. Lagar tomatsoppa till lunch.

Sen är det dags att gå till tandhygienisten och bli 645 kr fattigare. Passerar detta konstverk på vägen dit. Får en väldigt lust att springa iväg och under den gröna skylten, känner mej precis som JA! 

I ett skyltfönster ser jag denna skylt och konstaterar att om texten är sann, så är jag nog vansinnigt söt, så "happy" som jag är! *S*

Sådärja, framme hos "tandis".

Sen blir det hundpromenad utan kamera i regnet, som börjar falla.

Kommentarer

  1. Vilken tur att du äntligen kunde stänga av plattan, haha…
    … att du är så glad…
    … att du inte cykelkrockade med vare sig bil, hund eller gåstavar…

    För övrigt ser tomatsoppan urgod ut. Här finns inga getingar i år. Både Embla eller Ankan blev alldeles i från sig att surrandet, ja, Embla tyckte att varenda fluga var en potentiell geting och hade det lite besvärligt sommartid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var lite skönt att sluta koka vattnet..*fniss*

      Du kan få några getingar, ifall du saknar dem.

      Skönt att det är överstökat med Ankan nu! Och hon ser pigg och fin ut på bilderna också. Bra.

      Radera
  2. Getingar, usch och fy även här har vi massor av dem slöa och ettriga på en och samma gång. Fy de är läskiga och sticks gör de också .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både jag och sambon har "lyckats" bli stuckna. Det är inget vidare alls.

      Radera
  3. Efter en nästan getingfri sommar börjar de dyka upp nu, sömniga och slöa. Mycket otrevliga tycker även vår hund.

    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja, men nu är det så kallt att jag tycker att de borde dö snart, eller??

      Radera
  4. Va... getingar nu... vi har kallt här och inga getingar! Gillar dem inte, men de behövs ju så det blir lite tveeggat!
    Så bra att du köpte dig en cykel att susa fram på... man hinner med att se en del på en sån!
    Kram och kli till osynliga Ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt fruktansvärt med getingar är det och det är inget vidare kul.

      Hinner se nåt från en cykel?? Det är det lilla, det, som jag far fram! *S* Äsch, skojar bara. Visst ser man saker, känner lukter också och det är härligt att vara ute!

      Osynliga Ida hälsar tillbaka!

      Radera

Skicka en kommentar