Onsdag mitt i veckan

Har lite ärenden att göra i Birsta så vi bestämmer oss för att äta frukost på IKEA. Rätt trevligt. Sen får jag tag i det jag vill ha och fixar det som ska fixas på andra ställen och därefter åker vi...

 ... hem till Alfred med föräldrar och kollar läget. De har gjort så fint i sitt sovrum och Olle håller på att kitta fönster. Vilken energi!

På eftermiddagen tar jag mej en cykeltur. Från Essvik till Kvissle, vidare till Bommen och så hem igen över Mjösund och Skottsund. På bilden syns en bit av golfbanan i Skottsund.

Varsin grillad (TUR att vi hann grilla klart innan vädret slog om alldleles!) karrékotlett med ugnspotatis och sallad... det blir vår middag, det, medan regnet öööser ner och smattrar på altantaket. Åskan mullrar i fjärran. 

Lite senare blåser molnen bort och solen tittar fram igen. Sture är badsugen och jag hänger såklart med till Dyket och plumsar i en liten stund.

Kommentarer

  1. Snart är det dags föe betydligt varmare dopp

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det, men 23 grader i Sverige en augutsikväll känns inte så himla fel heller! Men visst längtar man nu...!!!!

      Radera

Skicka en kommentar