Hur kul som helst

En varm och skön förmiddag ägnades åt gräsklippning och Alfred hjälpte farfar så bra med det! Hur kul som helst.

Under tiden fångade Johan och Emil varsin fisk alldeles nedanför huset vårt, med fjärilshåv(!). Och det var ju också hur kul som helst.

 När måstesysslorna (dvs gräset) var avklarade och matsäcken packad drog vi iväg till stranden, såklart. Och där är det alltid hur kul som helst. På bilden har vi lunchpaus med pastasallad och bröd och saft. Alla är samlade, utom Sture som för tillfället höll i kameran. Notera hur snyggt Ida har parkerat sej också *ler* Det gäller att hålla sej framme!

Hela eftermiddagen var vi kvar och badade och busade och fikade... och Johan fångade sej ännu en fisk i håven. Denna gång en mört med röda ögon. Hur kul som helst! Japp, det är så det är att leva.

Kommentarer

  1. Jag förstår att ni har hur kul som helst, vilka härliga dagar ni har!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan du tro att vi har! Bussigt att vi får låna era barn, tack för det!

      Radera
  2. Saltkråkansommar fast i Norrland!

    Jag tittade på de där fina… lolorna, nej, LO-erna menar jag och skrattade lite om orsaken till bilhaveriet. Så typiskt! Så vanligt! Jag är så rädd att jag ska göra samma sak när jag växlar mellan min och mammas bil, fast idag ställde jag av den andra och går då säker ett tag.

    Ska du inte lägga ut ditt fina Bibbikort också? Ett tag funderade jag på att anlita dig till att göra ett till hennes dag, men - och där tänkte jag ju helt rätt - antog att du skulle göra ett själv och då skulle det bli konstigt. Ju. Liksom.

    Ute var det ett par grader svalare idag men väldigt varmt ändå. Nu augusti-susar det i trädkronorna och det är MASSOR av rönnbär så vintern blir väl svår igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, Bibbi-kortet kommer imorgon. Ville bara "beta av" alla Johans LO-er först. Sen dröjer det till efter nästa barnbarnsfödelsedag innan det blir några såna igen. Kan ju såklart inte visa dem i förväg.

      Jag hade visst kunnat gjort ett kort från dej också. Som du velat ha det, men jag tror att blommorna uppskattades minst lika mycket!

      Här har vi också haft jättevarmt idag, tyvärr ingen tid för bad för idag skulle vi hem med alla gossarna. Men lite andra roligheter blev det ändå och bilder kommer så småningom.

      Ha det så gott, så gott som du kan!

      Radera

Skicka en kommentar