Dexter är död

Fick igårkväll beskedet att älskade gamle Dexter fått vandra vidare till hundhimlen. Jag var hans och han var min under ett par år av hans liv, men de senaste 9 åren har Cornelia i Småland tagit hand om honom på allra, allra bästa sätt. Han har haft ett underbart liv, men nu var han gammal... 13 år, två veckor och två dagar blev han. Sin sagolika aptit behöll han in i det sista, nyligen stal han i ett obevakat ögonblick 17(!) nybakade frallor *ler* men kropp och själ orkade inte längre och det svåra beslutet fattades av hans kloka matte.

Trodde inte att jag skulle bli så berörd, men tårarna rinner...

Oändligt mycket tack till Cornelia, som älskat denna hund!

Kommentarer

  1. Tänk vad man berörs även utan att känna hunden i fråga. Han stal frallor in i det sista, han. Embla hittade ett älgkadaver så där strax innan. Vi älskar dem och saknar dem så.

    SvaraRadera
  2. Dexter var ju din... även om han fått ett gott nytt liv med en ny familj... eller hur? Ägandet är ju inte det viktiga... det är känslorna! Saknad känner inga avstånd.
    Kram och kli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller... jag var hans. Men ändå, det är ju längesedan vi ens träffades och han var ju gammal... jag anade inte att jag ändå skulle känna så starkt den här dagen.

      Radera

Skicka en kommentar