Ångermanland

Idag gör vi en utflykt till Ångermanland tillsammans med damen som Sture är god man åt. Vi besöker hennes föräldrars gravplats. Det är vackert och rofyllt. Planterar en blomma och hon är mycket nöjd.

 Äter god mat på hotell Höga Kusten. Storslagen utsikt.

Sent på eftermiddagen lämnar vi av henne hemma igen. Trött, förstås. Hon är ju snart 91 år gammal... men pigg och belåten med sin dag. Känns bra.

Tar mej en cykeltur på kvällen. Känns som en bra idé efter att ha suttit i bilen mest hela dagen. Passerar Ljungan första gången...

... på andra sidan bron är det någon som roar sej med att åka vattenskoter. Jag tycker att man ska ha hjälm när man ägnar sig åt såna här aktiviteter. Vet hur illa det kan gå.

Här passerar jag Ljungan för andra gången... och sen cyklar jag hem på andra sidan. Vilken fin dag och kväll!

Kommentarer

  1. Åh... vilka härliga bilder! Heder åt Sture, en så omtänksam god man! Vilken dag den gamla damen och ni fick.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väl inte riktigt alla gamlingar som har någon som bryr sig om... och just den här har inga släktingar alls kvar i livet. Så det känns bra att kunna göra en liten insats som glädjer mycket.

      Kram!

      Radera
    2. Heder åt dig med så klart som hänger med och ger glädje till en gammal ensam dam!! Oj jag tycker ju att skoterbilden är jättefin... men inte företeelsen i sig... utan hjälm dessutom!!

      Radera
    3. Njaee... vattenskotrar fyller ingen funktion, vad jag kan se. Utom då att vissa tycker att det är kul att fara fram som tokar på vattnet. Och det borde man nog kunna klara sig utan. Farligt är det, faktiskt. Och inte ett dugg miljövänligt.

      Radera
  2. Vilka bilder du tagit! Vad man än tycker om vattenskotrar (jag tycker inte om dem) så blev det ett häftigt foto. Den där rosa blomman eller tisteln(?) till höger är jättefin - och hela stället där verkar verkligen rofyllt, som du skriver. Snällt att ni tog er tiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att jag är neutral i mitt förhållande till vattenskotrar. Men de låter förskräckligt och jag ser inte alls nån nytta med dem... så tja... men fotot blev bra! *S*

      Radera

Skicka en kommentar