Bosvedjegrabbarna och så de sötaste små kaninungar

När jag jobbat klart för dagen (läs: natten) åker vi till Bosvedjan för att "uppvakta" grabbarna, som fick sommarlov igår. Emil fixar den här härliga lilla jordgubbstårtan med glass och maräng. Han är en hejare i köket, faktiskt!

Johan läser i tidningen, som idag har en stor bild från just Bosvedjeskolans avslutning på första sidan.

Sen får vi se hur mysigt det var när Ida bodde här en vecka... *S* Tur att Johan har en stor säng!

Glömde kameran i bilen, men EFTER badet på Sporthallen var killarna så här nöjda, trots att himlen var gråsvart och lufttemperaturen inte allt för hög.

Till sist blev det sen lunch på Sibylla innan vi lämnade av killarna hemma på Bågevägen igen.

Väl hemma städade vi bilen, det var välbehövligt. Sen kom en regn- och åskskur. Jag kokade rabarbersaft och stekte pannkakor.

Hälsade på Elsa en snabbis. Hennes kaninungar är nu 12 dagar och att de, alla fyra, lever är mer än ett under. Tre dagar gamla miste de sin mamma och sen har de handmatats. Bra jobbat, minsann!

Yttepyttesmå är de, men päls och ögon har de fått och skutta lite kan de redan också!

Ännu senare åkte vi iväg en sväng igen, letade efter en grej som måste köpas, men hittade inte. Sture fick håret klippt. Ida och jag tog en skogspromenad. Och så var en lång dag till ända.

Kommentarer

  1. Sommarlov. Det ordet smakar så gott! Särskilt ihop med rabarbersaft och pannkakor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm... fast själv jobbar jag lite till innan jag kan kalla mej sommarledig.

      Radera
  2. Nämen! Ja, det är verkligen ett litet magiskt under - vad bra jobbat av Elsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen... och hon, Elsa, är 11 år... :)

      Radera
    2. Rabarber och pannkakor gillar jag också;-) Det är jättegott. Söt bild på Johan när han läser tidningen:-) Fin bild på killarna efter badet oxå. Dom såg rätt nöjda ut. Sen dom jättesöta kaninungarna...supersöta. Trevlig kväll. Kram

      Radera
    3. Rabarber är gott i alla former!

      Grabbarna var nöjda, det är de titt som oftast och med det mesta, tror jag.


      Ha en fin kväll, du med!

      Radera
  3. Annika i Lindby15 juni 2013 kl. 21:34

    Vilka duktiga killar! Tårtan ser smarrig ut! Duktig Elsa också! Det är inte lätt, att föda upp ungar. Stort tålamod!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte särskilt stor chans att så små moderslösa klarar sej, men nu ser det verkligen hoppfullt ut. Bra gjort av tjejen!

      Och tårtan, ja den smakade smaskens!

      Radera
  4. Bästa skola på första plats i tidningen! Bosvedjan finns i mitt hjärta och jag läste med glädje och stolthet!
    Gamla fröken Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag tror att du trivs bra på Heliås också?!

      Radera

Skicka en kommentar