Så kom den då...

Ja, så blev det då vinter. Jag som var så nöjd med vädret i hela långa grå och härliga november. Nu är det snö, snö och snö. Jag tycker bara det är jobbigt. Jobbigt att skotta och jobbigt att plumsa omkring i i skogen.

Tur att vi har en traktor. Tur att Sture kan kravla sig upp i den och köra litegrann också. Jag behöver "bara finskotta" gången och runt bilen och brevlådan och sånt.

Men plumsa i skogen, det får vi göra, både Ida och jag.

I eftermiddag väntar jobb och det ser jag fram emot jättemycket! Vi ska ha julkortspysselkväll och jag hoppas, hoppas att det ska bli bra, kul och lyckat.

Kommentarer

  1. En söt liten traktor är det i alla fall! :D Håller med i allt och vill bara inflika att det är jobbigt med all snö i hundpälsen… Lycka till i kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Söt är den och jobbet sköter den med den äran!
      Tack för lyckönskningen, kanske kan den behövas! Återkommer om det.

      Radera
  2. Vitt och fint... rent som bara den! Tills det börjar slaska... då förstås! Men vi kan ju inte få allt vet... du väl vid det här laget?! Njut lite också!!
    Kram och kli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte att det blir så mycket mer slask här i år. -6 grader har vi idag.

      Nej, man kan inte få allt. Men jag är faktiskt hellre helt utan snö och med lite leriga golv än att jag skottar och plumsar. Jag tycker det är jobbigt.

      Ha det gott!

      Radera
  3. Oj så mycket snö ni fått, några flingor skulle jag allt vilja ha så det blir lite ljusare. Men bara några och de ska ligga stilla inte virvla omkring .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle också gärna tagit bara "några", vilket är detsamma som exakt sju stycken, enligt min pappas matematik. Och det hade varit lagom, tycker jag.

      Nu ikväll har det slutat snöa, skönt. Men det är -9 grader och det känns ganska kallt. Bara att vänja sej, för nu är det vinter i Norrland.

      Ha det bra!

      Radera

Skicka en kommentar