En torsdag...


Sture åker iväg för att hämta ut sitt nya körkort, men tar en sväng om affären och handlar. Som vanligt tror han att vi är mååååååånga i familjen och köper en väldig massa för mycket mat. Som de här "gillspjuten". Vad i hela friden ska vi med så här mycket kött?!?! Jag lägger dem i frysen för kommande behov...

Ida rör sej villigt, men haltar fortfarande.

Vi går en liten, kort sväng i skogen. Solen lyser och vädret är riktigt härligt.

 Vackraste briarden poserar litegrann.

Dagens mat hittar ni HÄR. 
Fast istället för renskav tog jag lite lövbiff, två av de femton(!!!!) skivorna som Sture handlade hem (ja, det var alltså inte bara jättemycket "grillspjut" utan också jättemycket av en hel del annat..). Resten av lövbiffarna rullade jag ihop till rullader och de står och puttrar på spisen just i detta nu.

Kommentarer

  1. Mums vilken god mat, förutom brysselkål, som nog är den enda grönsak jag inte gillar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så synd, för just den brytningen med den lite beska brysselkålen tillsammans med det andra var riktigt gott. Men den går väl att byta ut mot nån annan grön grönsak, för färgens skull. Broccoli eller kanske gröna bönor?

      Radera
  2. Tack för det goda skrattet! Sture Storhandlare! Nåja, nu har ni lite att ta av om det blir belägring och ransonering.

    Ida-Fian poserar väldigt tjusigt och skönt att hon är glad trots hältan. Glukosamin kanske vore något för henne - den man köper på Granngården i burk/hink. Är samma som i de små svindyra "hundburkarna". Min Troja fick det och det hjälpte - tja, tror jag i alla fall.

    Sen blev jag sugen på att göra en pytt jag med, fast jag vill nog drämma i med smör och grädde/hel creme fraiche. Lingonblandningen ser jättegod ut till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så vill jag också laga mat, grädde och creme fraiche... men nu är det så att Storhandlar'n har lite lust att dra ner en aning på kilona, så jag gör mitt bästa för att hjälpa till. Lingonblandningen kändes konstig att röra ihop men var faktiskt väldigt god till (och nej, jag hade ingen mini-variant av fraiche... körde på med den vanliga, tjocka och goda).

      Kanske skulle vi prova lite Glukosamin. Tror inte att det kan skada iallafall.
      Ha det gott!

      Radera
  3. Gott ser du ut och Sture kanske tänker på att det snart kan bli snöstorm så man inte kan ta sig till affären och då är det bra att det finns mat i frysen ! Så du har en klok gubbe du :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag, en klok gubbe. Men ibland tycker jag att han handlar lite för mycket mat. Vi hinner inte äta upp den... *ler*

      Radera

Skicka en kommentar