Skyll sig själv!

Snabb-uppdrag på sta'n på förmiddagen. Kan inte låta bli att fota denna söta drake. Det vimlar ju av dem i vår stad... den ena mer fantasifull än den andra. Jag tycker att de är härliga!

Jag googlade på "drakarna i Sundsvall" och fick bland annat följande träff:
http://dagbladet.se/nyheter/sundsvall/1.4700736-dags-for-drakarna-att-inta-gator-och-torg-igen

Där kan man läsa lite mer om dessa fantasifoster som invaderar gatorna i Sundsvall varje sommar.

Sen packar vi ihop lite mat, kläder och grejor... och drar iväg till Mellansjö. Och man har ju sej själv att skylla när det som borde varit en gräsmatta istället har fått växa fritt till nåt som mer ser ut som en slåttervall. Ge mej en fårskock, en ponny eller några getter! De hade tuggat och mått gott här, minsann.

Men inga djur i sikte (annat än miljarder med mygg och knott), så vi tar fram gräsklipparen. Faktum är att jag hade mina tvivel om att det överhuvudtaget skulle gå. Det har regnat rätt rejält också, så förutsättningarna var sämsta tänkbara.


Se och häpna! Den gamla Partnern tuggar sej igenom gräsmassorna. Det går inte särskilt bra, men det går. Det gör det. Allt orkar vi inte ta idag och sen kommer det en störtskur också, ungefär samtidigt som myggorna samlar sej till gemensam attack och vi retirerar inomhus.

Men, som sagt var, man har sej själv att skylla! Låter man det bli såhär, så får man ta konsekvenserna. Det kommer inte att hända igen.

Kommentarer

  1. Den där Draken var ju häftig men varför finns det många sådana där ni bor ?

    Äntligen har jag hittat prenumerera knappen :-)

    SvaraRadera
  2. Jo, så här är det Åse...

    ... att för några (oj, jag googlade och upptäckte att det är TIO) år sedan var det nån som kom på att hela Sundsvall skulle dekoreras med drakar (det finns en drake i stadsvapnet, det nyaste och mest omdiskuterade). Olika företag sponsrar drakarna och de målas och dekoreras av diverse konstnärer. Jag tror (det känns så iallafall) att de förökar sej och blir fler och fler för varje år.

    JAG gillar dem jättemycket! De är verkliga färgklickar och många gånger kan man se precis vad det är för företag som sponsrar, snickar-drake, travhäst-drake, SvenskaKyrkan(!)-drake osv osv i all oändlighet, nästan.

    Jag lägger en länk i inlägget, där man kan läsa lite mer om dessa djur av glasfiber eller vad det nu kan vara för material.

    Vad kul att du vill vara prenumerant!

    SvaraRadera
  3. Drakarna är underbara!

    Ängen också... tänk vad glada alla fjärilar och andra insekter har varit över den och Idafian ser ju helt underbar ut där hon ligger i hela härligheten.

    SvaraRadera
  4. Men... jag skrev ju ett svar här, till dej, Hillevi. Men det försvann?

    Jag ska gå ut och fota lite i omgivningarna, så ska du få se att fjärilarna och de andra har det alldeles utmärkt här, även om vi försöker göra gräsmatta av det som borde vara det... *S*

    SvaraRadera

Skicka en kommentar