Klampen

Min fot är lite bättre och vi gör en slags promenadkompromiss ikväll. Vi tar bilen till Klampen och går en sväng där. Annars brukar vi såklart promenixa dit och hem också, men jag spar på foten litegrann. Det har hänt sååå mycket här sen sist vi var hit. Det är grönt och fint!

Ida lyckas trassla in sej i en lång, taggig gren som hon förtvivlat försöker plocka bort ur pälsen. Jag hjälper henne, såklart.

Sen får jag plötsligt syn på den här otroligt vackra blomman. Kan det vara en iris?? Väldigt fin, vad den än heter.

Plötsligt blir jag Nela Naturfotografen och springer omkring och tar bilder på allt som börjat blomma på denna underbara lilla ö, Klampenborg. Den här heter säkert nåt.. som jag inte känner till.

Maskros heter den här *fnissar*


Massor med smultronblom. Hoppas att det blir smultron av dem, allihop!

Viol...


... och tro inte att den var ensam. Det bara vimlar av dessa söta blomster!


Och så till sist... det säkraste vårtecknet av dem alla? Några båtar ligger vid bryggan. 

Nog är det härligt att vi har fyra årstider?! Även om jag kanske tycker att fördelningen av dagar inom varje årstid kunde vara lite annorlunda. Sommaren, till exempel, kunde vara längre. Våren och hösten också. Och så vinter.... mellan 23 december och 2 januari, ungefär. Vad tycks? Var lämnar man in såna förslag, månntro?? *S*

Idag är det min mammas födelsedag. GRATTIS Mamma! 
Vill du se vad hon fick för "kort"? Kika HÄR.

Kommentarer

  1. Härliga bilder, visst är de härligt med 4 årstider men jag håller med vintern kunde vara kortare !

    SvaraRadera
  2. Och du bor du ändå inte i Norrland...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar