Jag på stan?!


 JAG är på sta'n på da'n. Det händer inte ofta och jag har lillkameran med mej för att dokumentera denna smått historiska händelse. Men plötsligt vill den inte fungera. Jag sätter på den men den blinkar bara lite åt mej och släpper inte ut nåt objektiv. Panik. Jag måste ta fram telefonen och ta åtminstone en enda stadsbild och det får bli denna drake.

Sundsvall är full av konstnärliga Drakar, sponsrade av olika företag och organisationer. Den här är Räddningstjänstens. Svenska kyrkan har en som jag också tycker är fin. Får väl ge mej ut på drakfotografering nån fler gång, kanske. OM jag orkar vara på stan..

När jag kommer hem har jag anledning att bli förbannad på posten igen. Jag är inte sååå förtjust i att få mina brev instoppade i staketet istället för i brevlådan. Det kan börja regna... eller (ännu värre) jag kan ha åkt till Turkiet och kommer hem om en vecka..!!!

Okej, det här brevet är för stort för brevlådan. Men vi har lantbrevbäring och då ska brevbäraren ge mej mina brev personligen istället. Är jag inte hemma SKA det läggas en liten lapp i brevlådan om att jag kan hämta ett Stort Brev på ICA i Kvissle..

Detta är inte första gången det händer och jag har fått beställda papper förstörda av regn. Och grejen är att posten inte ersätter, fastän det är de som gör fel. Det är helt sjukt. Posten tar inget som helst ansvar för brev som inte är rekommenderade, även om det är brevbäraren som uppenbarligen har gjort fel, fel, fel.

Blir så arg.

Det har plötsligt blivit väldigt blött i skogen. Inte överallt men på många ställen. Här är vår "stig"... 


Här är ett annat ställe där jag är nöjd med mitt val av skodon ikväll.

Solen tittar fram och björkarnas grönska blir nästan självlysande på nåt sätt.

 Och stoooora är knopparna på sina ställen.

 Snart hemma... ska bara ta oss igenom denna plockepinnskog också.

Kommentarer

  1. Du och jag är visst i stan lika ofta. När Robin och jag hade vår första date så sa jag att det var så fina drakar i stan, då tittade han skeptiskt på mig och berättade att de hade funnits där i över ett år... Ojdå...

    SvaraRadera
  2. *fniss* Han måste ha tyckt att du var en lite udda person...

    De ÄR fina, drakarna. Det tycker jag.

    Men annars är sta'n inte mycket att stå efter, om man inte måste.

    SvaraRadera
  3. Posten... säger bara... POSTEN! Suck. De där drakarna har jag hört talas om - roligt grej! Annars är jag stadsmänniska precis lika mycket som du! ;)

    SvaraRadera
  4. Jamen, tänk dej när vi varit bortresta en vecka... och det sitter post mellan ALLA spjälorna i staketet???? Blir inte så bra.

    Och när jag ringde posten idag och klagade, så hade de inte så särskilt stor förståelse alls. Jag fick bli riktigt sur innan hon fattade att jag faktiskt menade allvar. *morr*

    SvaraRadera

Skicka en kommentar