23 juli

"Turar" till Helsingör gör vi varje år. I år tillsammans med min lillasyster och hennes barn - extra trevligt.

Blomstertorget som möter en när man kliver av färjan... det är sååå vackert, men i år var det inte riktigt lika imponerande som vanligt.


Danska smörrebröt avnjöts på en uteservering. Pillede rejer, spätta med remouladsås och skinka med pyttelite legymsallad... mmmmm! så gott! (Fast jag fick ju byta bort min spätta mot en skinkmacka till, eftersom jag inte tål fisk).




Hemresan planerades noggrant, så vi kom med en båt som hade "frokostbuffé". För den som inte är så hemma på danska, så betyder det lunch... lite förvirrande, kanske.

Aurora bjöd på ett suveränt smörgåsbord med varma och kalla rätter, räkor ("opillade" den här gången), smör, bröd, ost och efterrätt.

Vi åkte ett par gånger fram och tillbaka mellan Helsingör och Helsingborg, för att hinna njuta riktigt av alla godsakerna ;-)




Här har min brorson lånat kameran och förevigat Danmark från båten.

Kommentarer