Skrivare på en söndag

Ovanligt tidig morgonpromenad, men Tosca är aldrig avigt inställd till att hänga med ut. Visserligen är hon en morgontrött liten diva, men hon tackar inte nej till en promenad.

Idag har jag jobbat lite som skrivare på en rallylydnadstävling. Inte så väldigt ovanligt, men det ovanliga i detta var att det inte var "min egen" klubb som var arrangör, utan Västernorrlands Kennelklubb. Alltså var jag inte inblandad i förberedelserna och inte heller i städning och efterarbete... utan kunde komma dit och enbart tjänstgöra på själva tävlingen. Domare var "våran" Lena och vi kompar så bra ihop. Tjoff, tjoff, banan byggd. Och swish, swosh, tävlingen klar. Till och med lunch fick jag. Sicken lyx.

Som sagt var. Snabbt och lätt gick det att jobba och innan vi nästan hade kommit igång var vi klara.
Raka spåret hem och direkt ut i skogen med vilddjuret, som behövde springa av sej efter en dag tillsammans med husse.

Att fota fröken Päls in action gick inte så bra. För mörkt och regnigt och för långsam kamera i mobilen. Men hon for fram som ett jehu, kastade med pinnar och försökte amputera mina hälsenor. Jädra galning! *S*

Kommentarer