Eftermiddagsnöje

Sen eftermiddag och vi går ut en sväng. Någon har tappat en mössa och någon annan (gissar jag!) har hängt upp den på en snöpinne, till Toscas stora lycka. Hon är ju en Sakletare och här har hon hittat en superkul grej!

Mellan båthusen nere på Klampen finns det lite barmark. Vi tränar några framförgående och ibland funkar det och ibland har hon helt glömt bort hur man gör.

Plötsligt blev mina ben geléaktiga, jag kände mej illamående och orkade knappt stå upp.

Gick runt knuten på ett av husen och slog mej ner på en bänk. Försökte samla ihop lite krafter för att ta mej hem igen, för där kunde jag ju inte bli sittande även om utsikten mot Nolbykullen var ganska vacker.

Det hann bli nästan mörkt innan vi var hemma igen. Detta är taget med blixt på kameran. Tittar man noga så ser man att det inte är mössan igen, utan en handske  som någon hängt upp på en snöpinne på andra sidan vägen.
- Min lyckodag, sa Tosca.

Kommentarer