Sonntag

Sonntag - Soldag. Idag fick vi en sån dag, sol och blå blå himmel. Skoterspåret bar inte så bra, så jag blev rätt trött i benen. Kondisen är inte vad den borde vara. Men Tosca hade kul!

 De vackraste ögonen jag vet.

Var är alla de andra benen? Notera också så snyggt klippt hon är på tassen. Inget lurv undertill. Bra jobbat av mej *S*

 Gulliga, fina, underbara Tosca.


 En liten fläck som inte är snötäckt. Där ställde jag Tosca.

Man skulle kunna kalla det Natur-föning. Eller "Det blåser idag", för det gör det verkligen!

På förmiddagen var vi på rallyträning. Inomhusträning i Birsta hundcenter. Där hade de lite annorlunda skylthållare...


Detta är ISBERGET, en hållare för surfplatta från Det Stora Möbelvaruhuset, ni vet.
Man kan, förutom att använda den som det den är tänkt för, även ha den som rallyskylthållare när man tränar inomhus.
Meeeen... de har inte samma lutning som vanliga skylthållare. De är inte så "spetsiga" utan mer liggande. Så min kära lilla kakhund bestämde sej raskt för att det där inte var skylthållare utan helt enkelt PALLAR! Japp, en hel liten rallybana full med pallar att träna bakdelskontroll på. Och det är ju något som Tosca tycker är riktigt, riktigt kul. Alltså ville hon kliva upp på alla dessa "pallar". Ja, allihop! 
När vi hade pratat lite om det där, hon och jag, så provade vi igen, men fastän jag trodde vi hade kommit överens, så ville Tosca ändå kliva på de där skylthållarna. Hon gjorde det inte, men man kände hur hon ville sträcka ut en tass vid varenda skylt, och liksom "stämpla" 🐾 den lite med ett tassavtryck iallafall 😂
Hon är så kreativ, min fina roliga hund!

Kommentarer

  1. Haha, hon är ju så finurlig din Kaka ;-) Snygg blev hon oxå efter SPA-dagen - även om hon hunnit rufsa till sig lite nu. Ett riktigt uppiggande lyckopiller!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är en rolig prick med många egna idéer. Strax kommer det inte att synas att hon var snygg igår, för nu är det blött och regnigt ute... och smutsigt!!

      Radera

Skicka en kommentar