Trött

Igårkväll var Vida här och busade med Tosca. Då blir man såhär trött. Jag är också trött, men inte för att jag har busat. Och inte sådär skönt trött för att man till exempel har busat, utan mer trött. T.r.ö.t.t.

Bröd måste man ju ha även om man är lite sliten, så jag gjorde ett sånt här. Kräver en obetydlig arbetsinsats, men blir gott och ganska mycket. Räcker några dagar iallafall.

Så här gör man. "Grynblandning" för mej betyder havregryn och rågflingor, för det brukar jag ha hemma. Har man nån enkel müsli, bestående av mest bara gryn så funkar det också. Russin i gör ingenting, det är gott. Sen slänger jag med en näve solrosfrön och lite linfrön också, jag gillar att tugga när jag äter. Jag gör 12 bröd av det här, inte det dubbla som det står i receptet, men det är ju en smaksak vilket format man vill ha på sina mackor. Små eller större.

Rekommenderas.

Kommentarer