Rulla???

I april fyller Tosca fyra år. Tänk, FYRA år?! Det är helt obegripligt vart tiden tar vägen. Jag förstår det inte. Och inte förstår jag att hon ännu inte lyckats komma på hur man rullar sej. Hon försöker och försöker... men det enda som händer är att hon glider omkring med kinden mot snön. Det blir aldrig någon "rull". Men söt, det är hon ändå.

Igår blåste det så fruktansvärt att jag inte tordes ge mej ut i skogen. Kändes som att risken att få ett fallande träd i skallen var alltför stor. Därför var det extra kul att få springa idag.

Fast hon var inte helt "stillasittande" igår ändå, för medan jag var på rallytävlingen på kvällen var Vida här och hälsade på och de hade busat järnet i trädgården i flera omgångar.

Och titta! Hur lite snö vi har. Jag är såååå nöjd med det, även om det bitvis är lite halt och isigt också. Tror jag ska ge mej ut och lägga ett litet spår åt fröken Päls endera dagen.

Kommentarer

  1. Härligt med en snöfattig vinter och en prinsessa som får öva sina rullningar på nästan-barmark. Hoppas snön fortsätter att utebli - våren får chans att anlända mycket tidigare då, och jag tror att ni behöver en riktigt tidig vår det här året!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr snöar det idag, bara för att jag skrev det där igår, tror jag. Jo, nog vore det fint med tidig vår. Jag känner mej ganska vilsen nu.

      Radera

Skicka en kommentar