Nytt år... och ett gammalt

2019. Jag har inte summerat det förra året. Det var bra på många sätt, mindre bra på andra sätt.
"Hunderiet" var kul! Tosca blev Rallylydnadschampion, oerhört roligt och inte vad jag hade tänkt mej från början. Men så blev det. En riktigt kul tävling var lag-SM (också det i rally) tillsammans med vår lagkamrat Maria och hennes sköna briarder Yatzy o Vanna.
Vi var också på så trevliga bilresor och cykelsemester lite varstans i Sverige. Tosca funkar i alla lägen, sover gott i stugor och på hotell, enkel att ha med sej var som helst.
Tosca gjorde en Stockholmsresa i början på december, för att tävla Junior Handling med duktiga Molly, 10 år. Så otroligt roligt att få låna ut sin hund till en så talangfull tjej 
Att få vara med och arrangera tävlingar i Brukshundklubben har varit en förmån och gett så mycket. Roligt har vi och jag tänker att vi ska fortsätta med det under året som kommer. När det gäller mitt eget tävlande så går det lite på sparlåga just nu. Tanken är att vi ska tävla lite appell fram emot sommaren, kanske blir det lag-SM i rally igen. Och annars... tja... vi får se, helt enkelt. Jag har ingen ambition att ta mej till SM i rally och att "harva omkring" i mästarklass... ja, jag vet inte om det ger så mycket? Det är superkul med rally, inget snack om det, men tävla är inte det viktigaste i mitt liv.
Det viktigaste är att vi mår bra och har kul, så vi inleder 2019 på samma sätt som vi avslutade 2018 - i skogen i full fart. Så som vi trivs allra bäst, Kakan och jag 

Kommentarer

  1. Ett riktigt fint hundår med rallychampionatet som guldstänk. Hon är så duktig, din fina briardflicka och dessutom en riktig skogsälva - en bästa allt-i-allo-kompis! Hoppas på ett spännande 2019! ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, som hundår betraktat var det ett utmärkt år. Annat var väl kanske lite sämre emellanåt. Briarden är en underbar bästa kompis med många egna idéer (vilket är kul).

      Radera

Skicka en kommentar