Rallytävling

Rallytävling hos oss i Njurunda. Våra gräsplaner har inte tinat fram under snön helt och hållet ännu och det som är framme är surt som en mosse, ungefär. Så vi fick hastigt och "lustigt" bestämma oss för att försöka flytta hela arrangemanget nån annanstans. Inte helt enkelt. Men denna grusplan värms upp med spillvärme från en av stadens alla industrier och mot den lilla kostnaden av 400 kr fick vi låna den en dag. Himla bra.

Från tidiga morgonen till sena kvällen, totalt cirka tolv timmar, var jag här. Hjälpte till med ditten och datten men framförallt var jag skrivare åt den ena domaren hela dagen. Då ingår även att man hjälper till att bygga om banorna inför varje klass. Attans så lärorikt och riktigt roligt. Det läskigaste är att domaren ska döma ena dagen på tävlingarna i Västra nästa helg... då jag och Tosca ska debutera i mästarklass. Och det kan jag redan nu säga, att av de 100 poäng man har när man kliver in på banan så kommer inte vi att ha så många kvar när vi går ut... jädrans, så petig hon var!!! Minsta lilla, knappt synbara "fel" och det rök -3 poäng för BRIS (bristande kontakt) eller nåt annat...

Jaja. Då vet jag det iallafall *ler*

Tävlingarna flöt på och vädret var på vår sida. Det tog lång tid men det funkade. Och de tävlande verkade nöjda, det är huvudsaken. Fina priser hade vi och trivsam stämning. Grillade hamburgare och lite annat enkelt fika fanns det också. Mysigt värre.

Om någon undrar vad bilden visar så är det banvandring i nybörjarklassen. Domaren går runt med deltagarna och visar hur banan är. Man har också chans att fråga, om det är något man undrar över.

Kommentarer