Veterinärbesök

Hälsade på hos veterinär Mats på Sundsvalls Veterinärmottagning idag. Han sa inte att jag var världens larvigaste hundägare, nej då. Han sa faktiskt att det är bra att låta någon titta i hundens öron om man kanske tror att det är något fel på dem.
Fast själv kan jag kanske tycka att jag överreagerade lite. Jag har gjort rent örat två gånger (med en eller två veckors mellanrum), men lite brunt gojs kom tillbaka och förra veckan "gnussade" hon huvudet mot snön flera gånger. Den Hispiga Hundägaren, det vill säga jag, ringde genast och beställde en tid hos veterinären... som alltså konstaterade att hunden har utmärkt fina öron (och för övrigt väldigt vita och fina tänder också *S*). Det finns en liten rodnad och lite smuts i det ena örat och det kan jag lätt tvätta bort själv med hjälp av lite öronrens, som jag fick köpa med mej hem.
Såja. Så var det med det. Men faktiskt. Det känns JÄTTEbra att någon sakkunnig har tittat och att det inte är något fel i öronen på fina Tosca.


Rekommenderas!

Kommentarer

  1. Så bra att du kollade öronen! Oron tär och när den botas av yrkeskunnig är det så skönt.
    Alltid är det något att undra över när man har sin fyrbente kompis. Herriot förordade alltid "Oticurant" - ett receptfritt pulver (tror jag) som skakades ner i öronen på Ankan som då och då fick problem på äldre dagar för att hon var så förtjust i vatten.

    SvaraRadera
  2. Skönt att veta att kak-öronen är friska! Så kan matte koppla av och fira påsk i lugn och ro :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar