Tar det aldrig slut?

Värsta vädret idag. Minus 12 på termometern och vindar som fick snön att vräka ner på tvären. Jag tyckte "usch"...

 ... medan Tosca inte verkade bry sej ett enda dugg. Här har jag försökt föreviga snön som blåste från höger till vänster med en isande kyla och illvillig bisterhet, rätt in i kinderna och rakt igenom min stickade mössa. Så förskräckligt kallt. Brrr.

 Oj, hon ramlade?! Nä, hon försökte bara rulla sej.

 Rullandet gick i vanlig ordning inget vidare, så hon tog och rusade iväg istället. Full speed! *S*

 Frostig nos.

Från ena eller andra hållet. Lika fin!

På hemvägen plockade Tosca med sej ett nytt bidrag till sitt sparkapital. Ett stycke 1-kronas pantburk upphittad och hemburen. Duktig tjej!

På CityGross har de "pensionärsfika" på tisdagar, det har jag säkert berättat om tidigare. Har man med sej en pensionär så får två människor (inkl pensionären, alltså) fika för halva priset. Idag lyxade vi till det med Napoleonbakelse, minsann. Och när jag skulle betala de 25 kronorna blev jag då väldigt överraskad, för då sa tjejen i kassan att "idag bjuder Drakstadens Omsorg på pensionärsfikat". Va?! Jo, då var det ett privat hemtjänstföretag som hade ett litet bord strax intill, där de gjorde reklam för sej och sin verksamhet. Och, alltså bjöd alla pensionärer med medföljande på fika! Det var inte illa! *S*

Sen handlade vi lite också, såklart. På vägen ut stannade jag och pratade lite med människorna där i Drakstadens Omsorg. Den ena ville ha en traktor för det var så jobbigt att gå ut med vatten till hönsen, när hon hade skottat en sån smal gång att gå på... sa hon. Och genast tyckte jag att hon var en trevlig människa, en sån som håller sej med djur. Visserligen är jag skeptisk till just fåglar (som ni vet har de äckliga fötter!!) men ändå... bra människa, säkert.

Det visade sej också att de hade en liten tävling. Lämna namn och telefonnummer och du kan vinna en timmes RUT-städning. Jahapp. Det gjorde jag, förstås. Då kom en helt annan kund förbi och sa "Hej Cornelia, ska du vinna nåt nu igen?!" Det var en hundmänniska, som jag känner... *ha ha ha* Ja, vi får väl se om jag vinner nån städning?? Vet dock inte om jag har nån lust att släppa in nån som ska städa åt mej... tror det känns bättre att göra det själv. Eller??? Jag vet inte, som sagt var. Och ärligt talat, jag har väl lite svårt att tro att jag ska vinna det också. Hittills den här veckan har det nämligen ramlat in en förstaförbandskudde, som jag vann i en utlottning inför alla hjärtans dag, och så vann jag pengarna tillbaka på en påse naturgodis som jag köpte nere på ICA i Kvissle. Och igår vann jag ett doftljus värt 179 kronor, också det i en utlottning på FB. Kära nån... inte vinner jag en städning dessutom??? Fast man vet ju aldrig...

Svartvikskajen. Här är det gräsmattor och en cykelväg. Men kolla in snövallarna på sidorna!!! Jisses. Jag är glad att man plogar den här vägen, det är en bra promenadväg just nu, när man inte tar sej fram i skogarna så värst bra...

När jag var liten fick man lära sej att friska hundar har kall nos. Den här hunden har uppenbarligen en varm nos, eftersom ingen snö fryser fast på den! Tosca på kvällsprommis... söt som få!

Kommentarer

  1. Sedär, lite glädjeämnen i vardagen. Jojo, Napoleonbakelse och vinster - du är ju helt otrolig på att tävla och vinna. Du ska se att ni snart får städat därhemma oxå! (Även om jag håller med dig, gör det helst själv...)

    Den där varma nosen ser ut precis som gjord för en liten nospuss - så vi skickar en sån!

    SvaraRadera
  2. Hillevi här.

    Grattis !!! Godaste bakelsen, mums. Tyckte lycklig Embla också när jag tappade en kartong med två såna på köksgolvet en gång...

    Ja, igår var det hemskt med vinden som ylade och blåste ner snö från träden överallt. (Mest innanför kragen, förstås). Skottningen har jag kvar, för för varje spadtag tappade jag ner hälften i stövlarna... och gav upp...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar