Nej, inte nu igen

Idag har jag inte tagit en enda bild, så därför blir det en repris från fjolåret. Sambon hade lagt flingpaketet åt fel håll i skafferiskåpet och jag drog ut det... vilket resulterade i detta corn flakes-regn på golvet i köket. Men nej, det har inte hänt igen.

Idag började Tosca och jag med en timmes prommis på morgonkvisten. Slank förbi hos Bästa Hundvakterna och sa "hej", till Toscas enorma glädje. Hon var som Vida. Ville INTE följa med när vi skulle gå hem. NEJ.

Sen blev det jobbmöte. Typ meningslöst. Men jag fick iallafall veta att jag har ett rätt stort antal plustimmar som jag kan välja att ta ut i pengar eller ledighet. Blir bra framåt sommaren, kanske.

Så har vi promenerat mera och så har det snöat lite, tränat lite rallymoment och Tosca var duktig. Vi kommer att vara med på en spännande tävling i juli, så det är bäst att vi ligger i och tränar ordentligt!!

Tja, sen förberedde jag lite inför fredagens rallytävling, då jag inte ska tävla alls själv, men vara med och arrangera igen då. Ska bli riktigt kul!

Och så hände inget mer. Tjohej.

Kommentarer

  1. Vilken tur - att bilden var passé. Det där vill man ju inte upprepa. Och så skönt att ha de där hundvakterna - att kunna lämna bort älsklingarna utan ångest är guld värt!

    Håller tummarna för att fredagen ska bli en vacker och solig dag. Men man kanske arrangerar såna aktiviteter inomhus hos er? Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det där gör man helst bara en gång *S*

      Tävlingen hålls inomhus i uppvärmt ridhus, minsann! Fast "uppvärmt" i den här delen av landet innebär att det är +5 grader och det kan kännas rätt ruggigt ändå. Men för fjorton dagar sen, när vi hade nybörjartävlingen, då var det -22 ute... så det kändes sköööönt inne!

      Det ska bli kul iallafall!

      Radera
  2. Lite golvknaster hade kanske muntrat upp men om inte Tosca gör sitt städjobb så var det väl lika bra att dejt inte var en repris.

    Hoppas att du får en låååååååång ledighet! Välförtjänt.

    Tror säkert att Tosca hinner träna - juli är ju inte i morgon, precis. Sen visar hon var skåpet ska stå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja... lång och lång... men tar jag ledigt en lördag så blir det rätt länge. Sen har jag ju vanlig semester att ta ut också, såklart.

      Ser fram emot juli, det ska bli sååå häftigt! Ska berätta också... lite senare, tror jag.

      Radera

Skicka en kommentar