Att arrangera

Jag tycker det är roligt att arrangera och organisera. Ibland iallafall. Om det handlar om hundar, åtminstone och och man är ett bra gäng som hjälps åt. Just så har vi det i Njurunda Brukshundklubb och nu i vinter har vi bestämt oss för att förgylla tillvaron lite för rallyfolket. Fyra kvällstävlingar blir det, en klass per kväll men med möjlighet till två starter varje gång.

Vi börjar med nybörjarna. Tävlingarna är tänkta att bli trivsamma tillställningar med go' stämning, vi kör fredagkvällar med tacobuffé (och annat gott fika, förstås) i serveringen, popcorn och godis och dricka gratis på ett bord... och, naturligtvis, en hel del fina priser. Just priserna är mitt lilla skötebarn och den här gången hade jag lyckats få Agria att sponsra. Fast de hade ju inte lyckats skicka dem i tid... så vi fick åka ut till DHL i Birsta och hämta dem själva. Annars skulle de levereras på måndag och det är ju lite sent om tävlingen är på fredag, eller hur?! *S*

Har inga fler bilder från dagen, men kan meddela att tävlingen blev rysligt lyckad på alla sätt och vis. Arrangemanget flöt på så fort det bara gick, men helt utan stress. Trevliga banor, trevlig domare, trevliga tävlande, hundar som gillade underlaget jättemycket (det luktar gott i ridhus...). Och jag fick skriva min första officiella tävling. Det var pirrigt, men gick hur bra som helst. Roligt var det också.

Och kompisen Jonna med mopsen Eddie klarade sitt tredje kvalificerande resultat (och ett fjärde också, av bara farten) och är numera klar för start i fortsättningsklassen. Stort grattis till det!

Kommentarer