Fin fredag

Först en bild från igårkväll. Det var så magiskt fint med månen ovanför huset, men vad tyckte mobilen om det?? Mörkt, bara mörkt. Suck.

Morgonpromenad med två flickor som uppenbarligen har helt skilda intressen och tittar åt varsitt håll. Det var inte så jag tänkte mej bilden, men det var så den blev och jag gillar den.

Den är faktiskt lite mindre intressant när de tittar på varandra, så här.

Efter att jag gjort ren ugnen (det är inget kul jobb, tycker jag) belönade jag mej och flickorna med en skön promenad. Det frös på under natten och var torrt och fint och förutom att hundarna gjorde hål på det tunna istäcket och slafsade i sej lite vatten och blötte tassarna, så blev det inte smutsiga alls. Så trevligt.

Pinnar är kul!

På eftermiddagen var vi på en annan väg och busade lite. Solen sken och det var nästintill vindstilla. En ljuvlig höstdag!

 Så synd att hon står så himla fult på den här bilden, Vida...

 Tosca smyger sej fram som en panter på jakt...

... och attackerar den intet ont anande(???) Vida.

 Jag har lovat Vida att ta hem alla leksaker som hon vill ha, så här har hon valt ut ytterligare en *ler*

Men jag undrar om inte tempot är lite i tuffaste laget för den här goldenflickan? Hon ser en aning trött ut, eller hur?

Andra saker händer förstås också, men detta är det viktigaste ;)

Kommentarer

  1. Åh, vilka vackra bilder! Det är väl fördelen med vintern - att pälsklingarna håller sig lite fräschare?!

    Att städa ugnen - det är inge kul... Måste va skönt att ha det gjort!

    Inte så konstigt att Vida blir trött av att hålla briard-tempo ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, allt som är gjort är gjort. Och skönt.

      Jag märker tydligt att Vida tar lite slut och när vi är inne mellan promenaderna är det myyyyycket lugnt i huset *S*

      Radera

Skicka en kommentar