Å så far vi hem igen...

Morgonprommis, frukost och sen tog jag tag i lite kylskåpsrengöring. Diskade lådor och hyllor, torkade ur och gjorde fint.

Så blev det förmiddagsprommis. Grått, vått väder men en glad och lycklig hund som piggade upp humöret flera tusen grader. Hon är bara så härlig, den här gladisen. Far fram och busar och lever rövare, så man inte kan annat än skratta.

När vi packat bil och släp och varit på tippen i Ånge och var nästan hemma svängde vi av ner mot Öhn för lite hundrastning igen. En öde camping mötte oss men på andra sidan bron kom en bekant med sina tre shelties gående. De heter Ernst, Ralph och Jax. Två av dem tyckte att Tosca luktade fantastiskt gott därbak och jag fick frågan om det månne är löp på G?

Ingen aning, faktiskt. Tosca är 2½ år och har ju bara löpt en enda gång, så jag vet inte vilket intervall hon har... det visar sej. Men de satt som plåster i rumpan på henne så kanske luktar hon mums?

Väl hemma väntade rolig post i lådan. Tosca vann ett halloween-paket från ArkenZoo förra veckan och nu hade det landat. Gotter och leksaker, fina grejor. Men hon gillar ju egentligen bara arbetshandskar, pinnar och kottar så jag tror att leksakerna får gå vidare till prisbordet hos brukshundklubben. Vi ska arrangera några rallylydnadstävlingar i början på nästa år och fina priser är alltid kul att ha.

En titt i backspegeln, bara... så här såg det ut förra året(!!!!) Jag är såååå glad att vi fortfarande har barmark och plusgrader.

För inte vill jag att Tosca ska behöva se ut såhär.

PUH! För årets väder. Tummen upp från mej.

Nu stundar en jobbarhelg som heter duga (från fredag till onsdag) och så blir det Mellansjö igen nästa helg.

Kommentarer

  1. Full fart! Vad du jobbar - på alla håll och kanter...

    Oj, vilken tidig vinter förra året! Det måste väl ändå va' ovanligt...? Hoppas att er höst håller i sig ett tag till...

    Rart av Tosca att dela med sig av sina priser.

    SvaraRadera
  2. Suck! Ja, inte du eller så utan mina förbaskade apparater! Har skrivit flera gånger men när jag laddar upp så slocknar spaden eller telefonen.

    Hur som helst, denna modemedvetna briard! Hur snyggt är det inte med ett slabbigt plaststycke som som extra tjusig prydnad! Perfekt att Vida inte kommer där och konkurrerar...

    Åh, så vedervärdigt... var det så mycket snö i oktober förra året... hu! Tur att voffarna älskar detta! Det ska visst koma i helgen också, här i Östra Svealand, har jag "hört". Äh, det är bara att stå ut.

    Långt pass har du, oj, oj, oj. Tur att Tosca har sin Sture hemma. Han får skämma bort henne på alla sätt och vis. Han kan träna henne också... som att "bita bort oönskade element" men ni ligger ju nåt det snällare hållet, ni båda.

    Fantastisk presentgåva du donerar! Ja, Toscas leriga arbetshandskar eller enorma vedhög hade "kanske" varit lite miner uppskattad, även om just de är rent, skinande guld!

    Ha en bra jobbperiod!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar