Ny vecka

Ja, här blev det tydligen aldrig nån text, men alla ser att jag var på vattengympa. Mitt friskvårdskort från kommunen hade gått ut, men jag fick vara med ändå, såklart. Vi har ett litet, rart badhus där alla känner alla och det är så himla mysigt.

Regn, regn och mera regn. Och så blåste det så det gick vågor på Ljungan, som synes.

Tosca hittade naturligtvis en pinne där på Klampen.

En jättegod pinne!

Höstruskigt.

På kvällen gick vi en sväng på Svartvikskajen där detta lite märkliga monument över Sundsvallsstrejken 1888 står. Men ju mer jag ser det desto finare tycker jag att det är. Och det är viktigt att minnas också... Läs gärna böckerna av Vibeke Olsson! Sågverksungen med flera. De handlar om hur det kunde vara att bo, arbeta, leva och växa upp i sågverkssamhällena här på norrlandskusten och utspelar sej just här, i Svartvik. Och Svartvik ligger på andra sidan Ljungan, där jag bor, så det är väldigt lokalt och spännande.

Kommentarer

  1. En fuktig start på veckan ser det ut som... Som om inte naturens naturliga fukt skulle räcka - även vattengympa. Ser mysigare ut med poolblå fukt istället!

    Sista bilden är fin, men jag förstår inte riktigt vad motivet är...? Nu får du hjälpa oss att reda ut begreppen! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm... jag HAR svarat här, men från telefonen och det funkade tydligen inte alls. Nu finns det iallafall lite text som förklarar.

      Radera

Skicka en kommentar