Nya stövlar. Igen.

Dagens första pinne.

När jag fyllde 50 för två år sedan fick jag bland annat ett presentkort på Intersport. Givarna tyckte att jag skulle köpa mej ett par nya löparskor, men det hade jag precis gjort så efter moget övervägande investerade jag i ett par riktigt bra (trodde jag) gummistövlar istället. Ett par Tretorn Sarek, som jag tänkte mej att ha i många, många år framöver.

Men icke. Alldeles dyngsur om högerfoten blev jag, bara jag gick i lite vått gräs.... Sparat kvittot? Nej, inte så jag kunde hitta det iallafall. Och då har jag ändå blivit rätt mycket bättre på just det, spara kvitton. Nåja, jag bestämde mej ändå för att göra ett försök att reklamera och blev glatt överraskad. Fick ett superbra bemötande, inget ifrågasättande överhuvudtaget. Killen tittade på stöveln och konstaterade att hela limninen släppt på sidan. Samma stövelmodell hade de inte men erbjöd mej ett par nya såna här. De är från Tretorn, de också och i ungefär samma prisklass. Utan kvitto var det vad de kunde göra och jag kände mej helt nöjd.

Intersport är inte annars min favoritsportbutik men här skötte de sej faktiskt med den äran!

Ni minns Jonna och hennes mops Eddie, som började på rallylydnadskurs för några veckor sedan? De var inte helt på samma linje då...

 ... men igår hade de kursavslutning med träningstävling och då såg det ut såhär!!! Här snackar vi samarbete, minsann.

 Och lägga sej på kommando har han lärt sej också, den lilla galna muppen! Bra jobbat, Jonna! Det blir tävlingsdebut i september och det ska bli kul att följa det här ekipaget framöver. Jonna har förfärliga tävlingsnerver, så det blir säkert en rejäl utmaning från början, men med envishet kommer man långt.

Nu stundar en intensiv helg med massor av briardaktiviteter. Kanhända att jag varken hinner eller orkar blogga, men nån liten uppdatering på FB blir det nog. Annars.. jag återkommer nästa vecka nån gång.

Kommentarer

  1. Jonna & Eddie ser ut som ett superekipage!

    Och så bra att du fick nya stövlar - ser ju ut som om ni behöver dem där uppe... Nu håller vi iaf alla tummar för att kommande dagar blir torra, soliga och precis lagom varma! Lycka til med allt som händer i helgen! Vi kollar på fb, känn ingen bloggpress!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nog behöver man stövlar, men inte hela tiden. Men när det faktiskt är blött är det skönt att kunna gå torrskodd.

      Hoppas att era tummar hjälper för vädret. Vore så skönt om man inte behövde stövlar just den här helgen!

      Radera

Skicka en kommentar